SEO pentru Agache, mobilă tapițată la comandă. Puțină filosofie…

seo mobila la comanda

Site-ul Agache mi-a dat foarte mult de lucru dpv al optimizării SEO și cred că acum când scriu sunt cam la jumătate din lucrare. Totuși, la o categorie de cuvinte cheie, cea la care am înțeles că țin foarte mult proprietarii fabricii, site-ul a ajuns deja în capul paginii Google. Site-ul a evoluat pozitiv la toate cuvintele cheie folosite în căutările…

Pentru cine nu știe, Agache este unul dintre cei mai importanți producători de mobilă din Timișoara, cu distribuție în toată România. Produce mobilier tapițat.

Conținutul repetitiv – obstacol în optimizare și promovare

continut-repetitiv-seo
si asta inseamna SEO, sa reusesti sa spui o poveste frumoasa din corpuri care seamana intre ele!…

Una din principalele „probleme” ale site-ului este varietatea și bogăția de marfă expusă. Condiție suficientă pentru a pune la pământ pe oricine se încumetă să facă SEO la un astfel de magazin online. Adică, vreau să spun că este extraordinar de dificil să spui același lucru în peste 150 de produse de mobilă tapițată. Căci acesta este și mesajul ce trebuie transmis: Agache face mobilă tapițată la comandă și e cel mai bun, tapițerie la comandă, multe modele, distribuție în Romania…

Orice pagină din magazinul Agache trebuie să transmită acest lucru. Punct.

Optimizarea SEO la magazine este complicată pentru că se bate cap în cap cu una din practicile Google de a evita creșteri de ranking prin metode nenaturale. Ori, la un magazin online tocmai aici este problema, dacă ai 10 produse cam din aceeași gamă vei avea nevoie de multă imaginație ca să spui despre fiecare că este altceva.

Atributele „html” nu sunt virgule, să le arunci cu lopata prin text

Mă bucur că lucrând la optimizarea site-ului Agache am descoperit o eroare a software-ului celor care au construit platforma de magazin online Presta Shop, respectiv transformarea  fragmentelor de text cu literelor stil bold (îngroșate) în paragraf de text cu atributul <strong>, ceea ce este cu totul altceva și am scris despre asta în articolul Bug în PrestaShop?

Revin asupra articolului adăugând ceva ceva ce pur și simplu am uitat. Adică dacă vrei să faci un text s[ arate într-un anumit fel o poți face în mai multe feluri, dar numai unul dintre ele este cel corect, respectiv prin atributul <span>. În articol am uitat să amintesc că dacă te străduiești poți face un text să arate așa cum vrei și dacă te folosești de atributul <h> ceea ce corespunde titlurilor, dar atunci ai dat-o și mai mult în bară!

Ce-am scris mai sus am văzut la niște italieni care se cred deștepții pământului (iar oamenii din Romania niște indivizi care trebuie plătiți cu salarii de tot rahatul)… Ei folosesc atributele de titlu ca să obțină un text cu litere boldate. O nenorocire pentru SEO, nici nu-i bagă Google în seamă!… E ca și cum ai avea o pagină de word scrisă doar în titluri și subtitluri.

Revenind la site-ul Agache, nici nu mă mir că optimizarea de până acum (atâta câtă a fost) nu a avut succes, eroarea era în soft. De aceea zic eu, ca și altădată, referindu-mă la programatorii de web, că SEO nu-i totuna cu web design și că puțini sunt cei care le pricep pe amândouă. Peste tot, nu doar în România. Multă lume, puțini oameni!

Content is King și altă eroare(?) din softul PrestaShop

google content kingTreaba asta nu am spus-o eu ci cred că pentru prima oară a rostit-o Bill Gates într-un eseu din 1996 . Se referă la faptul că, la fel ca în viață, valoarea primează. Adică orice este de valoare va ajunge pe primul loc întodeauna. Paradigma a fost continuată de cei de la Google și inclusă în algoritmele lor de căutare. Spus sintetic înseamnă că dacă vrei să câștigi pe internet trebuie să ai conținut de valoare, care este același lucru și în formă și în fond. Să nu te repeți.

În felul în care cercetează un motor de căutare imaginea este de mare importanță, ori dacă ai un magazin online făcut în PrestaShop și posibilitățile de denumire / etichetare a unei fotografii sunt restricționate la 1-2 elemente, ajungi să sugerezi că ai în site mult conținut care se repetă. Exemplu: Ai zece canapele și devine al naibii de greu ca prin imagini să spui că ai 10 produse diferite fără a influența caracteristicile intrinseci ale produsului.

Pe scurt: imaginea trebuie să primească numele pe care îl vrea utilizatorul, nu cel pe care-l generează softul! La Agache a trebuit să lupt mult cu această concepție greșită a creatorilor PrestaShop. Și am sfârșit prin a renunța, am apelat la alte metode.

Conținutul fără SEO este boschetar

Asta o zic eu și nu-mi aduc aminte să o fi spus altcineva înaintea mea. Un site de talia Agache are toate șansele să domine mare parte din piața de mobilă la comandă dar numai cu un SEO inteligent. Adică degeaba ai marfă bună dacă o ții în depozit și nu o vede nimeni. Cum, invers, dacă ai două produse și umbli cu ele pe stradă tot vei găsi pe cineva la care să vinzi.

SEO bun este acela care dacă ai două produse te ajută să vinzi cel puțin unul. SEO neinspirat este cel care dacă ai 10 produse la vânzare acum, o să le ai tot pe acelea și peste un an.

Lucrurile stau la fel pentru orice lucrare de optimizare a unui site. Agache este doar un exemplu la care mă simt onorat că lucrez. Sper să fie unul din cele mai bune site-uri din România.