Teorema beculețului verde sau SEO pentru wordpress

SEO pentru wordpress pluginuri cu beculet verde
SEO pentru wordpress; indicatorii de optimizare al paginii

Teorema beculețului verde este expresia faptului că viteza cu care se dezvoltă inteligența artificială este net superioară puterii noastre de adaptare. Pentru a face măsurători și a interpreta rezultate, încă dăm crezare unor indicatori depășiți din toate punctele de vedere. Capacitatea noastră de înțelegere este derutată inclusiv de reguli pe care, cu greu, le-am învățat. Și, după atâta trudă, trebuie să le abandonăm! Viteza cu care ne adaptăm nu este aceeași pentru toată lumea!

Un bun exemplu este dat chiar de producătorii de software care, fiind și ei oameni, sunt supuși rămânerii în urmă față de viteza pe care, paradoxal, chiar ei o imprimă. Bun, să trecem la subiect.

Tendințe mondiale în web design și SEO

Probabil cea mai importantă direcție este autonomia în ceea ce privește prezența online. Adică devenim absolut independenți în a ne crea propriile website-uri și a ni le promova. Web design este deja un produs comercial, are toată lumea acces la el. Și pentru a ne exprima mai bine s-a dezvoltat platforma wordpress. Oricine poate fi designer. Pe gratis. Poți învăța din online.

Nu este suficient însă să ai un site, trebuie ca acesta să fie și găsit iar pentru asta este nevoie de ceea ce se numește optimizare-promovare. Sau, generic, SEO! Ca să fii mai bun decât alții, ca să vinzi mai mult, trebuie să apari înaintea lor atunci când cineva caută servicii pe care le oferi (și) tu. Pentru asta s-au inventat plugin-uri de SEO.

Iar pentru că ne place să ni se ofere totul pe tavă, pentru că avem nevoie de un indicator despre cât de bine lucrăm, cât de buni web designeri suntem noi și cât de bine scriem, producătorii de software au inventat beculețul verde. Nu este el chiar un beculeț, de fapt e o bulină care dacă e verde atunci ai lucrat bine.Ți-ai optimizat site-ul, ai scris corect, ce mai, te pricepi la SEO! Ca să fiu mai precis, aș vrea să rețineți că plugin-urile de SEO, aceste mici progrămele care vă dau indicații despre cât de bine ați scris, cât de corect vă este textul și dacă este bine optimizat, nu au toate beculețul-bulină verde. Unele au o scală procentuală, vă spun că articolul dvs, produsul sau pagina este optimizată 80% și deci mai aveți puțin până este perfectă.

SEO cu plugin Yoast
SEO cu pluginul YOAST, aici beculetul verde este de fapt o bulină…
plugin SEO de la RankMath
Pluginul SEO de la RankMath folosește pentru aprecierea calității un punctaj…

În fine, rețineți că beculețul verde este de fapt un termen generic care vă spune că ați postat bine sau nu! Că articolul de blog este bine scris sau mai aveți de îmbunătățit. Că produsul dvs este bine prezentat sau nu…

Ce ne spune beculețul verde!?

Cum am spus mai sus, oricine poate fi propriul web designer, mai bun sau mai rău, după cum învață și după cum își alege sursele. La fel este și cu SEO. Doar că, la SEO, ca să obții rezultate bune, trebuie în primul rând să le interpretezi corect pe cele pe care le ai. Pentru înțelegere am să vă dau un exemplu concret. Să luăm de exemplu plugin-ul de SEO de la Yoast. Accentuez însă că toate aceste module de optimizare lucrează la fel, doar că în loc de beculeț poate fi o bulină, un grafic, un procentaj, un calificativ… Esența este aceeași.

La YOAST, așa cum se vede în figură, avem două buline. Două culori diferite. Prima, dacă e verde înseamnă că ai destule cuvinte cheie în articol. A doua, că ai scris lizibil! Deci, conform inteligenței de tip YOAST, dacă amândouă sunt verzi e totul foarte bine, nu-ți stă nimic în cale pentru a fi cel mai bun. Să le luăm însă pe rând.

indicatori de SEO de la Yoast
Indicatorii de SEO ar trebui să aibă culoarea verde, conform celor care fac software la Yoast… Adevărul este cam altul…

Primul beculeț: Densitatea cuvintelor cheie (keyword)

Aceasta este într-adevăr un element important în SEO. Cu ceva vreme în urmă cu cât aveai mai multe keyword-uri într-un text, într-o pagină, într-un site, cu atât erai mai important, mai relevant. Ceea ce se concretiza într-o poziționare mai bună pe Google. Acum însă, odată cu dezvoltarea inteligenței artificiale, cuvântul cheie înseamnă și sinonimul acestuia, conceptul, sistemul de legături. Adică, poți să exprimi un cuvânt cheie – bec de exemplu – și dacă te referi la el făcând trimiteri spre becuri produse de Philips.

În acest caz, beculețul verde nu va fi aprins, aceasta pentru că progrămelul, plugin-ul de SEO, nu înțelege. Va înțelege însă modulul de inteligență artificială de la Google. Acela care citește conținutul și va da un verdict conform judecății lui. Este sau nu bine optimizat SEO…

Al doilea: Lizibilitatea textului

Acesta este un alt criteriu pe care Google îl introduce în cunatificare. Nu este clar ce pondere are în algoritmul motorului de căutare și cred că nu știe nimeni ceva concret. Însă este important ce sens îi dau cei care au creat pluginul Yoast. De exemplu, ei zic că ai un text lizibil dacă nu trece de 20 suma cuvintelor dintr-o propoziție. Dacă într-un paragraf ai cuvinte între 150 și 200. Sunt criterii care țin de topica frazei, de sensul ei, de stil și de limbă, iar în consecință nu pot avea valori universale. Doar cei de la Yoast le dau acest caracter, ei și alți creatori de pluginuri, ei refuză să țină cont că exprimarea nu poate fi încadrată în grafice, procente, să pui beculețe…

Însă, dacă sunt respectate regulile de mai sus, beculețul verde va fi aprins. Este un paradox.

Dacă sunteți jurist veți avea mai multe cuvinte într-o propoziție, c-așa vă este nația. Un tâmplar nu folosește și nu are nevoie de atâtea cuvinte într-o propoziție. La fel, un profesor de limba română. Ce vreau să spun este că noi folosim același indicator pentru situații absolut diferite, care nu au practic nimic în comun.

Cam atât despre beculețu verde care ne spune cât de bine am scris, ce bună este poza, ce bun este site-ul, bla-bla…

Cei care fac SEO cred că este importantă articularea sau nu a unui cuvânt... Ei bine, nu este!
Cei care fac SEO cred că este importantă articularea sau nu a unui cuvânt… Ei bine, nu este! În fond vorbim despre același lucru, noroc că algoritmul Google pricepe despre ce e vorba… Altfel, dacă ne luăm după programatorii de pluginuri SEO, „blefaroplastie” și „blefaroplastia” sunt două lucruri diferite. Observați că doar articularea cuvântului face ca articolul să fie f bun dpv SEO. Ceea ce, desigur, este o gogomănie…

Folosirea sinonimelor, a expresiilor echivalente, articulații și conjugări…

În SEO există o practică foarte inteligentă, respectiv aceea de a folosi cuvinte sinonime. Sau expresii care au de fapt aceeași valoare. Varianta premium a celor de la Yoast, adică aceea pentru care trebuie să plătiți, poate calcula „scorul” dvs de optimizare în funcție de mai multe cuvnte sinonime. Dacă rețin, maxim cinci.

Problema ar fi însă că dacă folisiți un cuvânt articulat sau un verb conjugat, pluginul nu-l recunoaște. El numără tot ce știe el, adică forma să zicem „standard” a cuvântului cheie! Iar în acest caz, beculețul dă indicații eronate.

Motorul de căutare înțelege însă despre ce e vorba. Atâta doar că, dacă veți respecta întocmai „pretențiile” unui astfel de plugin, veți putea foarte ușor să cădeți în tehnici de „black hat SEO”, cea mai comună fiind „stuffing words”. Și, astfel, în loc să vă optimizați site-ul, îl stricați.

Ce pluginuri să folosim pentru SEO?

Și iată că am ajuns la o întrebare cheie. Care este cel mai bun plugin pentru SEO in wordpress? Eu vă spun că trebuie să vă folosiți de pluginuri dacă vreți, să le puneți să numere cuvinte, legături, ce doriți. Dar nu le dați lor decizia! Asta inseamnă că dacă vreți să performați va trebui să înțelegeți ce este SEO.

Inteligența artificială și optimizarea site-urilor, respectiv promovarea lor, vor avea cu siguranță un drum împreună. De fapt, SEO se și face de ceva ani cu niște module AI. Acestea și merg deja „mână în mână”, algoritmii Google chiar lucrează astfel. Apoi, auditul SEO, ca să luăm doar acest exemplu, este făcut pe baza unui software avansat, un AI dacă vreți. Și totuși, de ce unii dintre noi nu consideră că lucrurile merg bine? Adică, se ajunge la concluzia fie că „SEO este mort”, fie că aceia care se ocupă de promovarea site-urilor sunt de fapt un fel de escroci. Care-ți iau banii de pomană…

Răspunsuk la dilema de mai sus este chiar acesta: Dvs faceți SEO, nu plugin-ul, nu Yoast, nu SEOpress, RankMath sau mai știu eu care… Asta nu se înțelege, dvs decideți și nu softul. Iar AI va putea să vă ajute în părțile tehnice, nicidecum cele repetitive.

Site-urile performante nici nu au module de optimizare

Oamenii în general (și parcă românii în special) iau de bun mai întotdeauna ce le spun alții, nu cei din imediata lor apropiere. De exemplu, scrisesem odată, că dacă ai idee ce înseamnă SEO, de-ar durea-n spate de pluginuri, de module și alte progrămele asemenea. Este adevărat că am avut și eu momente în care mă întrebam care plugin o fi mai bun!?

Iată că am redescoperit în Search Engine Land un articol care tocma asta tratează. Și al cărui titlu spune totul. Adică „Site-urile bine clasate în Google, chiar folosesc pluginuri de SEO!?” Acest articol face referire la o postare pe (fostul) Twitter conform căreia ar fi spus ceva de genul „ca să faci performanță n-ai nevoie de plugin-uri de SEO”. Prin urmare, nici nu trebuie să interpretezi rezultatele acestora…

Cine este John Mueller? Citește articolul „Webmaster; un bătrânel simpatic și cum facem documentări…

Despre Matei Bitea Articolele 212
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...