SERP-ul, ce este… Prima pagină și dinamica ei

SERP de Google
SERP pentru masina de spalat. Rosu sunt anunturi, galben rezultate organice, verde reclame de produs

De fapt cuvântul SERP este un acronim de la „Search Engine Result Page”. Adică este ceea ce vi se arată atunci când căutați ceva într-un browser, când îi formulați cererea către Google. Browserul va afișa o listă. În mod obișnuit, în această listă sunt primele 10 răspunsuri de la interogarea dvs. Mă refer la primele 10 rezultate organice care sunt singurul lucru constant din pagină.

Google arată diferite SERP-uri pentru diferite tipuri de interogări. Principiul este că în prima parte, în capul paginii care vă oferă rezultatele interogării dvs., Google va afișa publicitate sub formă de anunț. Le veți recunoaște căci înainte de textul propriu-zis apare cu litere bold cuvântul Anunț urmat de două puncte. Însă Google nu pentru orice fel de căutări va arăta publicitate.

Ce conține prima pagină de SERP

De exemplu, acum, spre deosebire de un an în urmă, Google are trei tipuri de rezultate pe care le arată.

  • Cele de navigare, care îți furnizează informații despre cum ajungi într-un anumit loc, la o anumită firmă, la un anumit magazin;
  • Rezultate informative, respectiv cele care dau detalii despre un anumit subiect. SERP-ul mai poate afișa rezultate despre cum se poate face ceva;
  • Rezultatele pentru cumpărături, apar de regulă atunci când cîăutați un anumit produs. Dacă veți căuta ceva de genul „pantofi sport” în capul SERP-ului veți găsi imagini cu pantofi de sport,cât costă și de unde se pot cumpăra.

Opinia mea (și nu numai) este că „Search Engine Result Page” se va modifica în continuare. Adică în urmă cu câțiva ani, chiar cu câteva luni, SERP-ul avea o structură, acum are o alta. Foarte probabil că în viitor va arăta altfel iar într-un viitor mai îndepărtat va fi din nou altfel.

În prima pagină mai puteți găsi snippet, adică rezultate îmbogățite cu mici pitograme și/sau steluțe de rating. De asemenea, mai puteți vedea panouri informative despre un anumit subiect sau brand.

Următoarele pagini vor avea o structură mai cazonă. Acestea se vor limita la rezultatele organice și cele publicitare de la începutul și sfârșitul paginii.

Dinamica afișărilor SERP

De ce se schimbă modul în care apar rezultatele interogărilor? Răspunsul vine în dinamica comportamentului utilizatorilor precum și a noutăților din marketing. Aspectul ține cont și de interesele comerciale ale celor de la Google. Evident, cei de la Bing sau Yandex au alte priorități, dar noi vorbim despre Google pentru că practic doar ei contează. Cota lor de piață este imensă. Ba aș putea spune că interesele comerciale vor prima întotdeauna în ceea ce privește SERP-ul.

Pentru oricine are de prezentat ceva, de oferit un serviciu sau de vândut un produs, devine un obiectiv să fie prezent în prima pagină. Puteți ajunge în prima pagină doar printr-o permanentă actualizare a site-ului. Printr-o grijă de a aduce mereu cititorilor dvs informații de calitate. Care să-i captiveze și astfel să aprecieze site-ul dvs ca fiind unul interesant.

Cum ajungi în prima pagină

Există două metode de a fi pe prima pagină SERP: prin cumpărarea de publicitate la Google și prin rezultate organice. Cumpărarea de spațiu publicitar prin GoogleAds (fostul AdWords) este o metodă care se vi potrivește dacă sunteți dispuși să investiți sume mari de bani. Și dacă pentru dvs este vitală apariția la un anumit moment, de exemplu un târg de produse, care este temporar. Marele dezavantaj al acestei metode este că după ce nu mai plătiți publicitate ați dispărut din SERP. Practic nu rămâne nimic.

A doua metodă este să vă orientați strategia de a fi găsiți prin rezultate de tip organic. Adică să fiți în prima pagină datorită calității site-ului dvs. Pentru asta aveți nevoie de servicii SEO. Respectiv de „search engine optimization”. Metoda organică este cea mai stabilă opțiune din acest punct de vedere. Marele dezavantaj este acela că plasarea în primele poziții din SERP apare după ceva mai mult timp. Și după multă muncă. Dar este cea mai sigură investiție în site-ul dvs.

» De ce ați căzut din prima pagină

» Search Engine Results Page (SERP)

About Matei Bitea 157 Articles
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...