Prima pagina de la Google, de ce ați căzut din ea

prima pagina Google
Dacă prima pagina de la Google s-a indepartat de dvs ar trebui sa identificati un motiv rezonabil....

Dacă sunteți în prima pagina din SERP-ul celor de la Google înseamnă că aveți optimizare SEO excelentă. Și faceți cea mai mare greșeală, adică deveniți pasiv, ca și când vi s-ar părea firesc să fiți acolo. E dreptul dvs.

Când însă nu mai sunteți, atunci începeți să vă puneți întrebarea: de ce? Și, am observat că, de cele mai multe ori, apar teorii ale conspirației. Cele mai frecvente răspunsuri pe care sunteți dispus să le acceptați sunt:

  • V-a umblat cineva la server, vreun hacker v-a stricat bunătate de site.
  • Vreunul dintre inamicii (a se citi concurența) dvs vă face „vrăji”. Adică SEO negativ, sau „black hat” cum se mai spune.
  • Google iar a schimbat algoritmul!
  • V-a penalizat Google și v-a retrogradat din prima pagina.

Dar în niciun caz nu vă gândiți că doar dvs sunteți de vină pentru decăderea site-ului. Pentru început să vedem cât adevăr se află sau s-ar putea afla în spatele acestor teorii.

prima pagina Google si ziar
Astăzi, prima pagină care contează este doar la Google!

Adevărul despre decăderea dvs

Ieșirea dvs din primul SERP se poate realiza și datorită hackerilor. În astfel de situații faptul că părăsiți prima pagină este floare la ureche, pe lângă celelalte probleme care apar. Într-adevăr, este un motiv de dispariție a website-uri întregi. Asta înseamnă că ați avut o problemă de securitate. De cele mai multe ori v-a fost „spart” accesul din cauza unor parole slabe sau a unor viruși pe care i-ați încărcat pe server. Opinia mea însă este aceea că serviciile de hosting de astăzi sunt destul de performanțe. Dacă însă ați fost atât de neglijent, atunci probabil nu doar prima pagină vă va simți lipsa ci și următoarele.

Singurul remediu ar fi să eliminați breșa de securitate și să vă refaceți site-ul pentru a reveni în prima pagină. Dacă nu ați avut o copie de backup atunci situația este albastră. Însă hăcuiala site-urilor rămâne doar un accident, iar dacă îl refaceți destul de repede vă veți putea reveni. În ceea ce privește SEO negativ, acesta nu mi se pare a fi un motiv de îngrijorare serios. Mai în urmă cu ceva ani da, puteai să faci ceva în sensul acesta dar acum motoarele de căutare și-au rafinat indexările. Să te ocupi cu tehnici de „black hat” mie mi se pare o pierdere de vreme. S-a dus vremea când putei coborî pe cineva din prima pagină doar băgându-i site-ul în tot felul de locuri puturoase. A se citi link-uri care n-au nicio legătură cu profilul site-ului.

În ceea ce privește penalizarea de către Google, acestea mi se par destul de puțin probabile. Dacă ați stat bine-mersi în primele rezultate ale SERP-ului și activitatea dvs a fost una onestă, atunci nici aici nu trebuie să căutați problema. În ceea ce privește schimbările de algoritm, da, trebuie să fiți atenți la ele. Dar ele nu vă afectează numai pe dvs. iar dacă vă supravegheați site-ul nu veți fi liat prin surprindere. Puteți coborî cel mult câteva locuri dar nu să ieșiți complet din prima pagină.

concurs pentru prima pagina Google
Optimizarea SEO dă un avantaj asemănător startului furat de către un alergător…

 Prima pagina este ca un club cu site-uri active

Cel mai probabil motiv pentru care nu mai sunteți în topul căutărilor este propria dvs delăsare. V-ați obișnuit să considerați că locul acela vi se cuvine. Sunt foarte rare site-urile care se află în top pur și simplu pentru că există, vezi site-uri de mari vedete de muzică sau televiziune. Da, pentru acestea pur și simplu faptul că există este suficient să fie în prima pagină.

Însă cele mai multe website-uri trebuie „să muncească”. Să posteze cât mai regulat noutăți care să țină publicul în priză. Să fie preocupate în permanență de SEO. În acest sens merită sos în evidență faptul că o secțiune de comunicare permanentă cu utilizatorii poate face minuni. Mă refer la blogul site-ului.

Optimizarea SEO a blogului joacă și ea un rol decisiv. Ca să înțelegem mai ușor de ce un site cu blog activ ajunge și se menține în prima pagină să facem comparația cu un magazin clasic. Dacă acesta va avea mai mereu produse noi și care vă interesează, este logic ca să-l vizitați mai des. Să vă preocupe ce noutăți are. Astfel, aducând mereu produse bune, magazinul va crește în notorietate și va avea mereu vizitatori. Dacă este un magazin online, va avea șanse să fie pe prima pagină. La fel este cu orice alt website: poziționarea lui în SERP va fi dependentă de notorietate, de relevanță și de calitate.

10+ Free Ways to Get on the First Page of Google – sau care sunt cele mai bune metode de a ajunge în prima pagina de la Google

Importanța administrării și a permanentei discipline SEO

Să presupunem că ați avut un site la care optimizarea SEO a fost excelentă, astfel că ați fost mereu în primele poziții din SERP. Și probabil pentru a reduce din costuri decideți să renunțați la administratorul de site. Adevărul este că da, puteți și dvs să vă administrați site-ul! Sau puteți învăța. Administrarea neprofesionistă va conduce însă cu siguranţă la ieşirea din prima pagină.

Site-ul dvs a fost axat pe un anumit profil, respectiv pe un keyword de bază. Să dăm de exemplu magazin de pantofi, pantofi de sport, încălțăminte adidas sau ceva asemănător. Respectiv un anumit keyword. Introducerea ulterioară de conținut care nu are legătură cu orientarea inițială va face să se piardă din relevanța site-ului. Acesta va deveni din ce în ce mai puțin important la keyword-ul dvs. Să zicem că introduceți conținut care se referă la piese de bicicletă, de exemplu, care nu au legătură cu un magazin de pantofi sport. Site-ul își va pierde din importanța referitoare la încălțăminte de sport și va câștiga la piesele de bicicletă. Astfel, mai devreme au mai târziu va ieși din prima pagină cu magazinele de încălțăminte sport.

Tot procesul descris mai sus seamănă cu turnarea de stropi de cerneală într-un pahar cu apă curată. Cu cât adăugați mai multe picături, cu atât apa va căpăta o nuanță mai albastră. Așa este și cu SEO pentru prima pagină la o anumită căutare. Dacă respectați principii corecte și vă concentrați într-o singură direcție, nu se poate să nu fiți în primul SERP.

Cam asta am vrut eu să spun referitor la acest subiect. Cu cât sunteți mai constanți și mai relevanți pentru un anumit subiect, cu atât mai sus veți fi în căutările Google.

Promovarea site-urilor prin propriul lor conținut

Garantat pe prima pagină Google

Greșeli în administrarea site-urilor

About Matei Bitea 157 Articles
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...