Greșeli în administrarea site-urilor; administratorii eliminați de pandemie

greseli de administrare site
Cele mai comune greseli in administrarea site-urilor

Înainte de a vorbi despre cele mai comune greseli de administrare, o observație. Cred că pandemia va pregăti viitorii administratori de site în persoana proprietarilor. Sau a persoanelor din imediata apropiere a acestora. Așa am eu senzația, iar asta din câteva considerente. Primul ar fi acela că traversăm o perioadă de declin iar costurile cu un administrator încep să devină importante. Dacă ai o pensiune cu 20 de camere în care nu-ți mai intră nimeni, cum ai putea să-ți planifici viitorul?

Gândiți-vă la proprietarul unui restaurant, al unui hotel sau al unui cabinet de stomatologie, ca să dau doar câteva exemple. Restricțiile și distanțarea socială au făcut ca aceste afaceri să sufere pierderi. Și dacă tot nu vine nimeni la hotel, pentru ce să plătim un administrator de site?

Este însă fiabilă soluția administrării optimizării și promovării site-ului chiar de către patronul unui hotel? Poate că da, poate că nu, fiecare patron are propria variantă și oricum face este alegerea lui. Însă patronii de afaceri sunt cei mai predispuși să facă greseli de administrare la propriile site-uri.

O idee genială ar fi însă să vă pregătiți site-ul pentru când dispar restricțiile…

» Vezi cât costă „dincolo” administrarea unui site

» Abonamente de administrare mentenanță site-uri. Prețuri de freelancer 

Ce înseamnă că un site urcă, stă sau coboară

Când un site urcă sau coboară (sau este staționar) este modul de a vorbi al celor care se ocupă de SEO. Pentru că ei urmăresc evoluția unui site dintr-un singur punct de vedere, acesta fiind raportat la căutările după anumite cuvinte cheie. Dacă site-ul se găsește mai în față la căutările Google, adică mai sus, se află pe poziții mai avansate odată cu trecerea timpului, spunem că site-ul este în urcare. Logic, in acest caz nu avem greseli de administrare.

grafic de analiza
Google Analytics este cel mai uzual mjloc de depistare a greșelilor de administrare. Este gratis…

Dacă site-ul este din ce în ce mai greu de găsit, adică dai de el din ce în ce mai la coada clasamentelor, e limpede că site-ul se află în cădere.

» Citește de ce se cade din prima pagină Google

Evident, când totul rămâne oarecum la fel între intervalele dintre două căutări, atunci spunem că este staționar.

Definiția aceasta, paradigma site-urilor care urcă sau coboară nu o veți găsi prin dicționare. Nu există. Este vorba de un limbaj propriu celor care fac SEO. Un fel de jargon dacă vreți…

Greseli comune de administrare a site-urilor

În cele ce urmează voi scoate în evidență câteva din cele mai obișnuite greșeli în administrarea, optimizarea și promovarea site-urilor. De oricare ar fi ele. Veți înțelege de ce urcă sau nu un site. Veți înțelege că până la urmă, un site urcă sau coboară în primul rând datorită conținutului său, dacă este bun sau prost. Datorită felului în care se dirijează acest conținut. (SEO este de fapt o manevrare a conținutului acesta, nu o manipulare în sensul „prostirii” motoarelor de căutare. Nu le poți păcăli!)

Cea mai mare greșeală: inactivitatea unui site

La modul cel mai sincer vă spun, să ai un site în care nu introduci nimic nou și deci pe care nu-l (mai) citește nimeni, care este neinteresant… înseamnă cea mai sigură metodă de a ieși din relevanță. Nu mai contezi. Chiar dacă site-ul dvs a fost odată în prima pagină, pe primele poziții. Și dacă acum a dispărut sau vedeți cum coboară acesta este primul și cel mai important motiv: aveți un site inactiv!

Pe de altă parte, dacă v-ați făcut un site nou și așteptați să vă aducă clienți, vânzări este foarte bine! Numai că acest lucru nu se va întâmpla de la sine, trebuie să vă mișcați, să dați din mâini cum se spune. Trebuie să faceți site-ul să urce. Asta o puteți realiza (în principal) prin crearea de conținut. Să postați mereu ceva interesant, ceva care să vă atragă cititorii și să-i faceți să revină.

Dacă aveți un magazin online cea mai bună metodă este să vă popularizați mereu produsele. Să povestiți despre ele, să arătați de ce ale dvs sunt mai bune decât ale altora. Sau la ce folosesc produsele voastre, descrieți-le, lăudați-le! Vorbiți despre ele. Însă, fiți atenți să nu faceți greseli de administrare ireparabile. De exemplu schimbarea adreselor de url…

» Promovarea unui site; metode de învățare

Nu introduceți texte irelevante sau fără titluri ori de lungime nesemnificativă

Un text irelevant pentru site-ul dvs ar fi acela ca având un site al unei pensiuni, dvs. să introduceți o ordonanță cu reducerea TVA-ului în sistemul Horeca. Chiar dacă pe undeva ar fi interesant și ar avea legătură cu prețurile dvs, acesta fiind motivul pentru care tocmai ați redus tarifele, pe vizitatorul dvs nu-l (prea) interesează politica guvernului. El vrea să vadă ce ofertă aveți, ce posibilități de relaxare sunt la pensiunea dvs.

De asemenea, dacă tot ați trecut la propria administrare a site-ului și aveți de gând să introduceți pagini noi, articole noi, aveți grijă la titluri. De exemplu, o pagină nouă și care va prezenta imagini de pe traseele turistice, feriți-vă să-i dați numele „Poze”! Cu totul altceva ar fi „Fotografii de pe Muntele Semenic, trasee turistice Gozna si Trei Ape”. (Este doar un exemplu, nu trebuie să dați numele acesta, adaptați la situația concretă…)

Un titlu la fel cu cel de mai sus va spune din start motorului Google că aveți un site din domeniul turistic, plasat pe Muntele Semenic, de exemplu. Și că aveți informații despre turismul la Trei Ape.

» Titlurile paginilor web în wordpress sau HTML

Apoi, dacă introduceți o pagină care descrie un traseu turistic, ar fi bine să-l descrieți cu adevărat. Evitați „mergi pe jos o oră, o iei la stânga pe marcajul bandă galbenă și după 10 minute ai ajuns.” Sunt texte prea scurte. Cei de la Google spun așa: un text mai lung precis oferă mai multe informații decât unul scurt. Aveți însă grijă să nu bateți apa-n piuă! Să nu scrieți același lucru pe cinci pagini. Veți plictisi și vă pleacă posibilii clienți. Sunt greseli de administrare care se observă foarte usor…

» Mărimea textelor dintr-un blog, site de prezentare sau magazin online…

Introduceți detalii despre imagini

O altă mare greșeală este introducerea de imagini care nu spun nimic. Nu în sensul că sunt proaste dpv al compoziției, ci chiar nu transmit nimic pentru un motor de căutare. Mă voi referi la site-urile în wordpress, dar e valabil și pentru alte sisteme CMS, respectiv magenta, prestashop etc. Fiecare dintre acesta are un protocol de inserare a imaginilor. Astfel că atunci când le „urcați” pe server pentru a le introduce în site puteți deja să le introduceți etichetele „alt” (text alternativ) sau „title” (descrierea imaginii).

De asemenea și „caption”, adică ce apare sub imagine, nota explicativă dacă doriți.

» Unii cred că SEO este o abureală. Despre încărcarea fotografiilor în wordpress

Toate sunt importante pentru Google. Pe baza informațiilor care rezultă din acestea se va face relevanța site-ului. (Nu înseamnă că doar din aceste informații…) Însă dacă le introduceți așa, fără ca explicațiile să aibă vreun sens, înseamnă că v-ați pierdut timpul. Că ați muncit degeaba, căci site-ul nu va crește în relevanță ci dimpotrivă. Lipsa detaliilor despre imagini sunt greseli de administare care vor face ca site-ul „să cadă”. Va coborî tot mai jos până va deveni nimic. Sau, dacă este un site nou, nu va urca niciodată.

Învățați SEO. Introduceți în site plugin-uri sau module de SEO

Ce înseamnă SEO ar putea fi explicat în frazele următoare. Și de ce aveți nevoie de SEO…

» SEO Timișoara, ce înseamnă și de ce se optimizează site-urile

Trăim o perioadă în care (spre deosebire de acum câțiva ani) optimizarea și promovarea unui site nu mai este apanajul unui grup restrâns de oameni. Adică internetul a devenit un bun de masă, să-ți faci un site este ceva comun, nu ai nevoie de facultate ca să-ți creezi un blog, un site de prezentare. Problema care se pune, toți și-o pun, este cum să fii în fața concurenței? Cum ajunge site-ul tău să fie mai bine plasat decât altele? În fond, să urci mereu.

Asta înseamnă SEO. Să faci ceva cu site-ul ca să fii în fața altora. Dacă vă interesează subiectul eu vă recomand să învățați de la surse de încredere. Care știu ce spun. Abandonați ideea să dați un search pe Google și gata, ajungeți la cele mai bune variante de studiu. Lucrurile sunt mai complicate.

Eu vă recomand să învățați principiile corecte chiar de la Google. Apoi, despre SEO, despre cum se pun în practică aceste cunoștințe, puteți învăța de la specialiști recunoscuți. Eu vă recomand YOAST. Mai sunt însă și alții…

Introduceți un plugin de SEO în site-ul dvs. Dacă este wordpress de la YOAST, de ce nu… Învățați să-l folosiți și veți vedea cum vi se deschide lumea. Veți vedea cu totul altfel modul în care lucrează site-ul dvs. Veți radia de fericire când veți observa că site-ul urcă datorită felului în care l-ați setat.

Învățați să gândiți precum Google și veți avea o altă perspectivă asupra lumii. Cu timpul veți deveni mai productiv, nu veți mai repeta cele mai importante greseli de administrare a site-urilor…

» Cum să înveți SEO. Cele șase etape de bază (How to Start Learning SEO – 6 Simple Steps)

» Revista motoarelor de căutare (Search Engine Journa)l


Despre Matei Bitea Articolele 143
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*