Despre succes la magazinele online, la site-uri…

succes cu magazin online
De ce nu ai succes cu magazinul online sau cu site-ul tău...

Trebuie să recunosc că îmi pare rău când văd cum site-uri (magazine online sau pagini de prezentare) pe care le-am făcut eu nu funcționează. Când după ce le-am predat proprietarilor aceștia au considerat că e gata, de-acum înainte știu ei ce trebuie să facă. Nu știu. Aceasta este cea mai mare greșeală, să crezi că tu fiind deținătorul afacerii poți să duci singur totul în spate și că de fapt nu ai nevoie de nimeni. Poți, știi și ai capacitatea de a face.

Deși, paradoxal, ei, proprietarii, sunt cei care au toate „cărțile în mână”, știu toate secretele afacerii. Logic ar fi să zburde, să lucreze site-ul pentru ei, magazinul să vândă. Dar nu se întâmplă așa și atunci se ajunge la o concluzie. Logică pe undeva: site-ul nu este bun, undeva este o greșeală!

Așa este, undeva este o greșeală. Din experiența mea (dar și alți IT-iști pot confirma asta) eroarea este la lipsa de comunicare cu ceilalți. Adică să-ți transmiți ideile și informațiile celorlalți. Cu cât poți să spui mai multor oameni „hei, eu am de vânzare asta, știu că-ți trebuie, cumpără din magazinul meu!”cu atât site-ul va funcționa mai bine. Iar ca să ajungi la ceilalți trebuie să o faci printr-o interfață. Trebuie să înțelegi cum funcționează interfața și cum să-i transmiți mesajul tău.

Conexiunea cu un motor de căutare

Interfața de care vă spuneam se numește „motor de căutare”. Indiferent dacă activezi clasic, pe internet cu Google sau pe Facebook, sau pe Instagram, cu orice doriți dvs., ai nevoie de conexiunea cu un motor de căutare. Să știi cum comunici cu el astfel încât acesta să-ți ducă mesajul mai departe!

Credeți că vorbesc aiurea? Atunci folosiți alternativa, trimiteți mesaje la toți posibilii dvs clienți, posibilii cititori, posibilii posibili, Cum îi căutați, cum îi selectați este opțiunea dvs. Puteți? Evident că nu. Și, atunci, nu este mai logic să apelați la conexiunea corectă cu motoarele de căutare? Când cineva este interesat de o ofertă similară cu a dvs să ajungă să vă găsească?

De ce să vă risipiți timpul, efortul și banii într-o chestiune la care nu vă pricepeți!? Uite, la dilema asta nu am putut niciodată să răspund. Deși, așa se întâmplă, asta este în firea omului, să creadă că e destul de priceput, destul de bun, că este cel mai cel. Este bună optica, dar până la un anumit moment.

Marea problemă este administrarea

Fiecare web designer își predă lucrarea cu conținutul pe care l-a avut la un moment dat. Uneori setările sunt corecte, alteori nu. În definitiv, un designer de pagini web nu este un specialist în marketing, ca atare nu putem avea neapărat aceste pretenții. Sau chiar dacă este, construirea unui site este cu totul altceva decât promovarea lui. Rari sunt oamenii care le fac pe amândouă. (Eu cunosc doar vreo doi freelanceri capabili și de design și de promovare.) Agențiile de marketing fac acest lucru pentru că au angajați specializați. Unul face design altul se ocupă cu promovarea.

Aici este falia, aici se pierde afacerea din mână, aici dispare funcționalitatea unui site. Că nu se înțelege deosebirea a ceea ce se vede pe monitor și ceea ce există în codul sursă al site-ului. Că sunt două chestiuni esențial diferite: site-ul ca fișier și promovarea lui!

Iar cei care au un magazin online și așteaptă să vândă (mult) doar pentru că (zic ei) au marfă bună, aceștia se înșală. Degeaba ai un magazin bun dacă nu-l găsesc clienții!

Pe scurt, contează cum administrezi site-ul, cum îl organizezi, cum faci setările.

» Categoria și eticheta într-o pagină sau un produs dintr-un site wordpress

După cum ați observat, n-am spus o vorbă despre SEO. Dar totul se reduce la asta. Ca să ai succes cu un site, pe lângă paginile propriu-zise ai nevoie de SEO. Altfel nu exiști. » De citit și „5 moduri prin care SEO și web design merg împreună

Despre Matei Bitea Articolele 128
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*