Cum devenim plagiatori. Google și previziunile lui Bill Gates

plagiat SEO
buton distribuie pe Facebook   distribuie pe X   distribuie pe X   buton trimite pe e-mail   tipareste acest articol       distribuie pe whatsapp

Să faci SEO pe un text înseamnă să-l cureți, să-l periezi, să-i schimbi titlul, să-l spargi în bucăți. Să te ocupi de link building, să cauți fotografii cu care să-l ilustrezi, etc. Nu mai vorbesc de corectura propriu-zisă. Să reformulezi unele fraze pentru a face textul mai lizibil, acesta fiind un criteriu de departajare al algoritmilor Google.

Să administrezi un site înseamnă să-l cureți mereu și să-i ții conținutul în linia stabilită. (Administrarea site-urilor nu înseamnă doar partea tehnică.) Mă refer la acele website-uri care vor să conteze, care aduc mereu conținut proaspăt, care vor să stea în atenția publicului mereu.

Aș putea să spun și că a te ocupa de SEO nu este chiar atât de plictisitor cum ați putea crede. Afli, eu cel puțin, mereu lucruri interesante. În sensul că citești mult, ești obligat să faci asta. Și să discerni adevărul de minciună, veridicul de bufonerie și originalul de fals. Ați putea spune că mă laud, că mă umflu în pene dar să știți că după 25 de ani de presă, de scris, am convingerea că pot emite asemenea opinii.

Când conștiința zice nu și da

Una din problemele pe care le-am avut a fost de conștiință. Primeam la corectură texte pe care le descopeream că nu sunt originale. Adică, și eu, ce înseamnă original? Câți mai scriu un text care să fie doar al lor? Câți se mai ocupă doar de propria creație? Aud!?

De când mă ocup de SEO am învățat să miros conținutul fals. Care este copiat de pe alte site-uri, care este tradus (cu Google). Bun, și ce faci în astfel de situații? Ce zice conștiința ta când vezi că trebuie să vinzi un lucru furat, căci până la urmă chiar asta este. Să optimizezi și să promovezi un text, o imagine, ceva ce știi că nu aparține clientului tău, să te lupți ca un site cu conținut luat de altundeva să fie promovat și văzut ca un site original este exact ca și cum ai încerca să vinzi un lucru de furat.

Nu vi s-a întâmplat niciodată să vă oprească cineva pe stradă și să vă ofere un telefon mobil, un ceas? La un preț de vă pică dinții! Știți că este de furat, dar cum ați gândit? Cum ați reacționat? Ați avut discuții cu propria conștiință?

Între jobul de SEO și plagiat, ce alegi?

Să vă spun cum fac și cum am gândit eu. Deci, ajunsesem la moment dat la un compromis cu clienții mei. Voi îmi dați textul și eu vi-l optimizez. (Ce-am spus mai sus.) Vă fac SEO așa cum scrie la carte, voi lucra pe text, pe site și obținem ceea ce trebuie. Și primeam texte pe care le vedeam că sunt plagiate. A existat un moment de răscruce dar asta a fost mai demult, când mi-am zis că eu așa ceva nu fac. Că-mi stric reputația, că-mi distrug mica afacere.

Dar am făcut-o! Și o fac în continuare. Fac SEO pe textele și imaginile altora, le iau, le modific și le prezint ca fiind ale clientului meu. Altfel spus cineva ia un articol de undeva și mi-l dă mie, iar eu îl periez, prelucrez, optimizez și-l fac ca nou. Nici nu mă mai obosesc să verific dacă este un text original. Contractele mele mă obligă la confidențialitate, altfel v-aș da și exemple.

Cum se acceptă plagiatul

De ce o fac? Dintr-un motiv foarte simplu: pentru bani. Dacă nu aș face-o eu ar face-o altcineva. Iar eu n-aș mai avea clienți. Pentru că nimeni nu vrea să plătească pe ceva mai scump. Căci, vă dați seama, un lucru original costă. Ceva care te individualizează, care te scoate în evidență, care te pune pe un plan superior față de concurență, este scump. Or, din experiența mea, cine vrea SEO? Cine vrea să facă bani iar pagina web reprezintă interfața cu clientul. Atunci, acela care vrea să vândă ceva are nevoie de SEO. Vrei să-ți promovezi serviciile ai nevoie de optimizare și promovare. Și, logic, vrei ca profitul să fie cât mai mare.

Or, în aceste condiții, dacă aceasta este piața, dacă aceasta este lumea, dacă toți vor lucrări pentru care să nu plătească, cine sunt eu să mă pun contra curentului? De ce să rămân eu fără sursa de venituri. Când de fapt în online cam toată lumea plagiază. Uitați-vă ce se întâmplă și în viața reală, unde plagiatul este biletul spre succes!

creator de continut cu AI
Chat GPT: Creator de continut cu inteligenta artificiala. Daca acceptati că o supernovă e dulce atunci este ok!

Chat GPT-ul o concurență pentru copywriteri? Pentru SEO? Pentru plagiatori?

În această perioadă se discută destul de intens despre Chat GPT-ul acesta. Cred însă că nu sunt suficiente concluzii definitive vis-a-vis de moralitate, de eficiență, de performanță. Într-adevăr, copywriterii se sperie că-și vor pierde joburile. Sunt chiar alarmați. Am văzut însă și niște știri care spuneau că vor fi puse în discuție drepturile de autor. Va ieși circ.

Căci creația aceasta AI va călca odată strâmb, va exista un autor care-și va vedea plagiate ideile. Proces, daune, etc. Nu știu cum se va termina. Vor fi mai multe procese? Mediul academic va reacționa probabil la un moment dat.

Cei care fac SEO au de ce a se teme? În măsura în care textele influențează calitatea unui site, da, au de să-și facă griji. Plagiatorii? Nu știu, nu-mi dau seama, dar mă gândesc că dacă oricine își va putea comanda un articol de la Chat GPT, de ce ai plăti pe cineva „să scrie” un text!? (V-am povestit mai sus cum se scriu textele.) Deci dacă-i includem pe plagiatori între copywriteri, sunt șanse să scăpăm de acest gen de plagiat.

Cei care fac SEO nu au (încă) motive de panică

De ce spun asta? Pentru că a face SEO nu este doar a comanda niște texte de la Chat GPT și a le pune pe site. Ba, aș spune, nu este deloc așa ceva. Căci presupunând că obții cele mai bune texte de acolo, ce faci cu ele!? Google lucrează la un script ca să identifice conținutul care este scris prin inteligență artificială. Mă rog, lucrează și-l va folosi până acolo unde o să-i convină.

Eu cred că totul este relativ și ar fi riscant să ne hazardăm acum să prezicem viitorul. Căci, vorbind despre AI ca scriitor, ca tehnician sau agent de marketing care știe SEO, nu știu ce ar putea fi mâine. Mă gândesc că dacă se pot face copii în laborator îi poți învăța să și sugă.

Bill Gates: Chat GPT va schimba viitorul

În 1996 Bill gates emitea o previziune ce va deveni celebră. El spunea: „The content is King!” Referindu-se la ceea ce va fi în viitor, ceva ce va deveni un fel de biblie. De aceste cuvinte se va lega întreaga industrie a online-ului. Adică, altfel spus, pe internet va câștiga doar cel care are ceva de spus. Cine spune mai bine. Cine este original.

Bill Gates făcea inclusiv o previziune cât se poate de credibilă despre cum se vor câștiga banii pe internet. Despre cum va funcționa publicitatea. Ceea ce, acum, nouă ni se pare logic. A avut dreptate! Iar aceste cuvinte – The content is King – vor deveni motto pentru cei breasla celor care se ocupă de SEO.

Dacă vreți să citiți articolul respectiv, îl găsiți aici.

Ei bine, cuvintele lui vor defini o generație. A creatorilor originali de conținut. A copwriterrilor, a bloggerilor, a fotografilor.De curând, Bill Gates a mai făcut o profeție. El spunea într-un interviu pentru Reuters că Chat GPT va schimba viitorul. Din nou. Să definească moșul un nou soi de existență? Sau am înțeles eu greșit. Sau înțelegem toți greșit. În fine, găsiți un fel de transcriere a interviului lui Bill Gates în BusinessInsider publicat acum câteva zile.

Google pare indiferent la proprietatea intelectuală

Într-ununa din discuțiile sale de pe Youtube de pe Google Search Central, John Mueller era întrebat cum reacționează Google în cazul unui furt de articol. Adică, spunea cel care întreba, un articol de-al lui a fost furat și apărea pe alt site. Culmea, în căutările Google site-ul furăcios era mai bine plasat decât cel de unde se inspirase! Ce părere are Google despre paternitatea furată?

» Află cine este John Mueller de pe blogul meu

Tipul acesta, John Mueller, un individ tobă de SEO, i-a dat un răspuns destul de sec. Respectiv că Google doar indexează site-urile, ia în evidență conținutul acestora. Iar dacă un autor se simte lezat în drepturile sale, atunci să contacteze un avocat. Este totuși un răspuns logic.

Bun, dacă citim articolul Why Google Ranks Plagiarism Over Original Content vom vedea și o altă dimensiune a plagiatului. Pe scurt, Google va clasa mai bine site-ul cu articolul „furat” dacă acesta este mai bun în ansamblul său. Respectiv un articol îmbunătățit pe un site mai bun. Adică exact ce vă spuneam eu. Textele altora, le  iau, le curăț, le înfloresc și le fac mai bune decât originalul. Iar site-ul unde apar a doua oară are toate șansele să stea peste cel original.

Concluzie despre plagiatul „creativ”

Și stând eu așa, strâmb și judecând drept, îmi dau seama că plagiatul are și un alt sens. Contrar celui din viața reală. Poți face un text mai bun doar prelucrându-l. Îl poți promova și face cunoscut prin SEO. Apoi, la fotografii este același lucru. Prin optimizare SEO poți face ca o fotografie proastă să fie văzută mai mult decât una bună. Adică din prost faci bun și din bun nebun, înțelegeți dvs.

» SEO la fotografie, sau cum o mie de cuvinte este ceva banal

Ce înseamnă o fotografie bună? Un text bun? O lege a internetului spune că mai bun este cel peste care dai prima oară. Desigur că este discutabil dar asta este viața.

Și atunci, vă întreb eu, de ce să nu acceptăm că prin SEO se poate schimba viața unui text, a unei fotografii, a unui site? Că și aici intervine creativitatea…

PS: Și încă un articol interesant, ceva de genul are Google ceva cu variațiuni ale aceluiași conținut? Adică un text sau un conținut în ansamblul său poate fi folosit de mai multe ori? Vedeți în Is Google Okay With Multiple Variations of the Same Content?

» Primele site-uri, primul web design, cum am ajuns blogger

» Ce înseamnă conținut de calitate. De la Google citire

Despre Matei Bitea Articolele 215
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce facem noi ca să vindem ziarul... Sunt freelancer. Mă ocup și de SEO, scriind site-urile altora. Cam asta fac...