Vrăjeala cu optimizarea SEO sau cum se aruncă banii pe fereastră

optimizare seo Timisoara
Optimizare SEO gresita sau bani aruncati pe fereastra

De atâtea ori am auzit că optimizarea SEO nu e decât o vrăjeală, încât dacă n-aș ști cum se face aș da crezare! Dar adevărul este altul. Anume acela că în afară de faptul că suntem naivi, creduli sau ignoranți (în sensul că nu le putem ști pe toate) lumea este plină și de incompetenți. Șmecheri și tupeiști. Așa se face că un om care habar n-are de ceva, un subiect oarecare, căci nici măcar nu are sens să vrem a ști totul în lumea asta, va cădea rapid în plasa unuia care are carismă.

Capacitatea de a vinde o marfă se numește marketing. Iar aici trebuie să recunoaștem că toți marii escroci au un șarm nemaipomenit. Au acel farmec atât de necesar de a te convinge de ceva. Tu fiind eschimos să-ți cumperi frigider, de exemplu! N-ați fost niciodată aproape convinși să cumpărați un chilipir, un fals? Deși, cu siguranță, v-ați fi dat seama în alte condiții. dar parcă v-a luat Dumnezeu mințile în clipa aceea și ați plătit o făcătură!

Așa este și în marketingul digital. În lumea serviciilor SEO cumpărăm sau facem contracte în funcție de carismă. De afinități. De multe ori cumpărăm pe criterii subiective, că e cineva drăguț, că e simpatic, că are picioare lungi…

Și cât durează naivitatea? Eu cred că nu foarte mult. Cam până-ți dai seama că ai cumpărat agheasmă. Eh, și ce faci atunci? Dacă e vorba despre subiectul nostru, cum am spus mai sus, vei zice ceva de genul: măi da șmecheri sunt ăștia cu SEO, vrăjeală tată, vrăjeală grupa mare! Și-așa se duce naibii mare parte din prestigiul celor care și l-au câștigat în mod cinstit. 

Or, eu, am să vă demonstrez că SEO este ceva ce trebuie neapărat oricui are un site. Dar accept și ideea că dacă te-ai ars cu ciorbă sufli și-n iaurt. E omenesc.

Studiu de caz. Cum fac unii SEO la o clinică din Constanța

Dacă eu aș fi patronul unei clinici de recuperare medicală din Constanța și după ce am băgat o mulțime de bani în aparatură performantă, angajez cei mai buni terapeuți, fac contracte de SEO, am plătit publicarea de advertoriale, mi-aș pune în mod legitim o întrebare. Bine, dar pe ce loc sunt în Google? Iar cifrele nu minte, vorba unor clasici în viață. Să fiu pe locul 16? E normal? Câte clinici sunt de acest gen în Constanța? Este posibil să fiu eu chiar ultima găină?

Adică după ce bagi atâția bani și să fii abia în pagina a doua, mai pe sfârșit? Cum este posibil!? Vă spun eu: amatorismul celor care se ocupă de administrarea site-ului, de promovarea lui, de SEO…

Kinetoterapia este unul din serviciile de bază al celor care se ocupă de recuperarea medicală. Iar eu, proprietar de clinică de recuperare, ofer servicii de kineto. Or cine caută „kinetoterapie în Constanța” să mă găsească abia pe locul 54 pe Google? Păi nu este asta o risipă de bani nemaipomenită?

Am să vă arăt ce simplu se poate face un fel de non-combat în privința asta. Și nu aș fi găsit acest articol dacă nu mi-ar fi venit prin e-mail. Mi se prezenta drept un comunicat de presă. De fapt, asupra slabei calități a acestui tip de portaluri, directoare cu articole, am mai spus și altădată că Google le consideră adevărate ferme de texte de slabă calitate.

Revenind la speța noastră, să fac o prezentare a principalelor carențe ale celor care compromit buna reputație a profesioniștilor. A celor care chiar se ocupă de SEO. În fine…

JSON si promovarea site-urilor
JSON este acum esential pentru promovarea site-urilor… vedeti mai jos…

Elementele de interes lipsesc din titluri

Google își ia primele informații din titlurile paginilor. La fel ca dvs., când citiți o bibliotecă tehnică și căutați pe o anumită tematică. Dacă sunteți interesat de robotică, de exemplu, dacă găsiți acest cuvânt în titlu, ar trebui să fie o garanție că în cuprinsul cărții este tratat acest subiect.

Or, cum aș putea eu, proprietar de clinică de recuperare medicală să-mi promovez businessul dacă titlul paginii mele (sau al site-ului meu) nu conține numele niciunui serviciu medical pe care-l ofer!? Mai rău, dacă pagina mea nici nu are titlu?

Descrieri de pagină irelevante

Întotdeauna a fost o controversă asupra numărului de caractere pe care Google le indexează dintr-o descriere de pagină și de care ține cont la clasarea site-ului. Că 60, 150, 200, 300… Oricum, ca să eviți să pierzi indexarea îți pui cuvântul cheie cât mai la început. Nu ultimul!

Concordanța între titlu, descriere și conținutul paginii în sine

Pe vremea de demult, când motoarele de căutare erau foarte ușor de păcălit, specialiștii în promovarea site-urilor punea la cuvinte cheie cu nemiluita. parcă le aruncau cu lopata, nu neapărat în textul propriu-zis. Ci și în codul sursă. Am văzut în pagină numai aiureli. Titlul, descrierea, cuvintele cheie sunt același lucru.

Codul sursă este ca o varză. Toate de-a valma.

Dar, în fine, dacă nu ne-ar compromite pe noi, pe ceilalți, care facem SEO cu conștiinciozitate, n-aș zice nimic. Nu sunt banii mei.

SEO de astăzi e altfel ca în urmă cu 2 ani, darmite cu 10!

Optimizare SEO cu date structurate

Ca să vă dați dai seama de amatorismul și lipsa de informații ale celor care se ocupă de site, căutați în codul sursă „json”. Ce este asta? JSON vine de la „Java Script Object Notation” și este un protocol folosit în transmiterea și citirea informațiilor despre un server, un site. Se numește și transmiterea de date structurate.

Google folosește acest protocol pentru a citi informațiile de pe un site. Web designerul sau cel ce face SEO se folosește de asta ca să transmită motorului de căutare despre ce este site-ul în cauză. Cu alte cuvinte, dacă în site există acest script, înseamnă că programatorul a transmis către Google informații. (În realitate nu designerul face asta, pentru că nu știe, ci administatorul care se ocupă cu SEO! Mă rog, dacă știe și acesta…)

Or, ceea ce este mult mai grav, este că nici măcar locul unde sunt postate advertorialele, portalurile de comunicate de presă ( !? ) nici ele nu au date structurate. Așadar, publici ceva lipsit de conținut pe un alt site, la fel de lipsit de conținut! Frecție la un picior de lemn.

Și dacă nu mă credeți pe  mine, mai întrebați și pe alții. Pe cineva care știe nu dorei de-ai internetului. Cum știți dacă-s dorei!? Eh, da, îți trebuie fler să-i dibuiești.

Despre Matei Bitea Articolele 148
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*