Să fii lider înseamnă a decide…

leul este simbol in optimizarea site-urilor

Deși nu face concret optimizare site-uri, Gartner este o companie care își trage seva din Internet. Adică din crearea și valorificarea de date valabile pentru toți cei care se ocupă cu site-uri, cu fluxurile de informații și cu valorificarea lor. Cu alte cuvinte, lucrând în IT sau doar studiindu-l, indiferent dacă ești web designer sau te ocupi cu promovarea site-urilor vei găsi pe site-ul Gartner liniile principale după care ai putea să-ți construiești o viziune de optimizare a site-ului, respectiv de SEO.

Este greu de spus dacă cei de la Google se inspiră din producția Gartner sau e invers. Ar fi vorba mai curând de un „cerc vicios”, în care și unii și alții își „vând” ponturi. De exemplu, recent, cei de la Gartner au calculat că Android-ul celor de la Google a ajuns să domine piața telefoanelor inteligente. Respectiv Android are 86%, Apple vreo 13% și restul este al celor cu Windows Phone.

Să reamintim că încă de anul trecut Google a depășit și cota de 50% din rezultatul căutărilor pe Internet.

Efect major în optimizarea site-urilor

Dominarea pieței de telefonie mobilă a celor de la Google are un impact major asupra celor care-și „complică” viața cu un site, cu cei care trăiesc de pe urma unor pagini web sau a aunui magazin online, de fapt toate marile și micile afaceri care sunt conectate într-un fel sau altul la internet. Iar ca să fiu mai concret, mai există cineva care nu caută ceva prin Google? Mă refer la apartenenții unei societăți în care apa caldă și canalizarea nu sunt lucruri extravagante.

Optimizarea site-urilor și promovarea lor trebuie să fie așadar în concordanță cu regulile Google, cu mult discutații algoritmi. Tot ce ține de SEO, de web design, de promovare sau de conținutul unui site trebuie să se supună fără să comenteze celor de la Google. Este dacă vreți o axiomă. Poate nu e perenă, dar până se va naște un alt Google, sau până când Microsoft va face din „Bing” o alternativă serioasă va trebui „să ne conformăm” și să ne adaptăm (SEO). Iar din acest punct de vedere ar fi poate util să ne readucem aminte (puțin) de Mobilegeddonul de anul trecut, de algoritmul Google care se referea la cerința ca un site să fie „mobile friendly”.

Pentru mai multe informații (aduceri aminte) puteți urmări topicul celor de la „Search Engine Land” referitor la acest aspect.

Penalizarea site-urilor neadaptate la telefoanele mobile

penalizare GoogleAceastă penalizare nu există în sensul în care ne-a speriat ideea ce răzbătea din spatele denumirii de „Mobilegeddon”. Google nu a penalizat site-urile la modul acela drastic, încât să-i facă pe toți să alerge după optimizare SEO de parcă ar fi fost astmatici și aveau nevoie urgentă de un inhalator!

Site-urile nu au fost excluse din căutări, s-a remarcat însă doar o diferențiere între căutările făcute de pe telefonul mobil și cele de pe desktop. Diferențierea era ceva mai serioasă la site-urile care chiar nu aveau niciun fel de optimizare pentru telefonie mobilă, acestea erau date „mai în spate”. Altfel spus, atributul de „mobile friendly” a început să fie luat în serios.

Marile companii care investiseră enorm în crearea unor site-uri nu s-au trezit excluse din SERP-ul Google, așa cum erau (poate) speriate. De ce nu s-a întâmplat acest lucru? Simplu. Păi cine ar mai fi investit atâția bani în reclamă la Google? În căutările de pe desktop nu și-au văzut amenințată supremația. În schimb, pe telefonia mobilă își arătau și își arată colții lupii tineri. Cei care văd în tehnologia SEO o armă redutabilă.

Totuși, penalizarea site-urilor a venit din partea publicului și ea constă în nevizionarea unui site care nu este adaptat telefoniei mobile. Iar dacă nu ai vizitatori pe site, nu ai trafic, nu ai clienți, nu ești cunoscut, nu vinzi și nu exiști…

Faceți un test prorpiului site și veți afla paginile dvs web sunt adaptate pentru telefonia mobilă, adică dacă sunt „mobile friendly”…

Regulile de conținut al unui site: aproape neschimbate

Dominația Android-ului în telefonia mobilă nu a influențat aproape nimic asupra conținutului unui site. Altfel spus, dacă dorești să ai un site bine văzut de Google, trebuie în continuare să te axezi pe conținutul intrinsec al acestuia și pe tehnica normală de promovare a acestuia, respectiv prin SEO și calitate, prin excluderea oricăror idei de spam.

Promovarea site-urilor prin anumite tipuri de reclame, gen ferestre pop-up sau reclame care ocupă display-ul telefonului va influența rankingul, poziționarea, accesibilitatea… cum doriți să spuneți. Nu este clar însă ce va fi penalizat, site-urile care se promovează sau site-urile care promovează? Din ce se știe până acum se pare însă că este vorba de site-urile care au ales să facă acest gen de promovare a altora, respectiv cele prestatoare de servicii.

Oricum, influența reclamelor dintr-un site se va sesiza abia de la anul, dar îmi propun să revin pe acest subiect într-unul din articolele viitoare.

Aí putea să (re)citiți un alt articol de-al meu legat de promovarea site-urilor, respectiv „Trei cuvinte despre promovare