Cum obții un site bun și cei trei pași pentru optimizare

site bun SEO Timisoara
Cum obtii un site bun si pasii ce trebuie facuti pentru optimizarea acestuia
Scriu acum despre cum obții un site bun și ce este cu cei trei pași. Mi se pare necesar să fac asta, deoarece la multe cereri de optimizare m-am întâlnit cu situații neverosimile. Adică un client care are nevoie de SEO rămâne surprins când îi spun că ar trebui făcută o anumită operațiune în site-ul lui. Și intră într-un fel de negare, că nu, așa ceva nu face pentru că nu este necesar. Asta mă intriga întotdeauna, când el spunea că nu trebuie să fac asta. Deși ar fi logic să-și dea seama că până atunci a fost ceva greșit. Și că trebuie altceva. Iar acest altceva sperie întotdeauna. Or, dacă nu acceptă, de ce a venit la mine? Sau caută pe cineva care să-i fie ecoul propriilor idei? Idei care până atunci au fost eronate, dovadă că n-a avut deloc un site performant?

Bun, iar ca să-ți transformi site-ul în ceva funcțional, care să te ajute, trebuie eliminate erorile. Întotdeauna o problemă se rezolvă începând cu modul analitic. Filosofic vorbind, modul analitic înseamnă că determină originea și cauzele problemei. Și în SEO este la fel. Dacă ați fost atent la ce e în jurul dvs, veți observa că orice rezolvare, a oricărei probleme, începe cu etapa de analiză.

servicii copywriting SEO - creator de continut
Când aveți nevoie de un creator de continut… fără plagiate…

            La medic, pentru a se determina zona de unde apar necazurile, se începe cu analizele de laborator. Mecanicul auto vă ascultă motorul, verifică sistemul de aprindere. În orice domeniu este la fel, se începe cu o analiză de funcționalitate. Și eu mă uit la site-ul dvs ca să-mi dau seama de ce nu este bun, mă uit acolo unde dvs nu vedeți.

            Dar dvs sunteți cel care trebuie să faceți trei pași esențiali. Dacă nu faceți acești trei pași nu veți reuși să aveți un site performant. Indiferent că lucrați cu mine sau cu altcineva. Acești pași sunt sintetizați mai jos.

Înțelegerea noțiunii de SEO

            Aveți un site. Opinia dvs este că fiecare pagină web a acestuia are conținutul care-i trebuie; cu texte la obiect și cu imagini sugestive. Și totuși, site-ul nu funcționează, nu face ce trebuie, nu e bun… Adică nu aduce vizitatori, nu vă difuzează ideile, nu promovează nimic și dai de el doar dacă-i scrii adresa.

            Înseamnă că undeva în codul sursă al site-ului, unde nu vedeți dvs, ceva lipsește sau nu e bun. Asta înseamnă SEO. Legătura dintre ce se vede și ce se pipăie. Închipuiți-vă pe Google ca pe un orb. El nu vede site-ul. El „pipăie” codul sursă, așa cum orbii citesc în alfabetul braille. Și înțelege despre ce e vorba. Google nu știe ce este frumos. Pe el îl preocupă conținutul, ce este și despre ce fiecare pagină web. SEO înseamnă să-i dai mură-n gură…

            Dacă ați înțeles că pentru a ieși în față trebuie să le dai motoarelor de căutare informațiile de care au nevoie, atunci ați făcut primul și cel mai mare pas. Ați înțeles noțiunea de SEO. Adică „search engine optimization”!

Acceptarea greșelii

            Aproape orice se rezolvă în lumea asta. Excepție fac moartea, boala, bătrânețea și mai sunt câteva. Așa este și cu website-urile. Până obții un site bun ai „de tras”. Dar, ca să rezolvi o problemă, nu trebuie să fii doar conștient de ea, ci să și accepți motivele care au dus la apariția acesteia. În cazul nostru, al influenței serviciilor SEO asupra site-ului, pot să vă spun că în 99% din cazuri dvs. sunteți de vină.

            Pentru a fi mai explicit, ca proprietar de site, în mod evident că sunteți cel mai în măsură să vă apreciați, dacă ați reușit un site bun sau nu! Să știți dacă paginile dvs sunt sau nu citite, dacă sunt sau nu interesante, dacă-și ating sau nu scopul. Și că dacă nu se întâmplă așa, undeva ați greșit. Acceptarea greșelii înseamnă că ați făcut al doilea pas spre rezolvarea problemei dvs. În caz contrar, nu se va schimba nimic. Doar veți cheltui mai mulți bani, mai mult efort, veți pierde timp.

Doar prin optimizare veți avea un site bun

            Al treilea pas în transformarea către un site bun este încuviințarea. Dacă ați înțeles importanța primelor două etape, a treia este să vă dați acceptul la ceva ce nu v-ați fi așteptat. Să acceptați ideea că tot ce ați știut despre site-uri, despre SEO, este ori vechi, ori greșit ori nu vi se potrivește. Și ca atare trebuie să schimbați. Am spus încuviințarea pentru că, din experiență, de multe ori, ceea ce le propun clienților mei este absolut neobișnuit.

            Lor li se pare neobișnuit! Asta pentru că, așa cum am sugerat mai sus, prin acceptarea pasului doi și-au făcut o mare concesie propriului lor ego. Au recunoscut că au greșit, iar încuviințarea este de fapt un nou început. Nu de la zero, nu asta spun, ci că trebuie schimbat ceva. Pentru a obține un site bun e necesară o transformare esențială. Nu la partea estetică mă refer, ci la cea de structură, de cod sursă. Schimbarea aceasta este de multe ori complet diferită față de propria viziune a clinetului. A celui care vine la tine pentru SEO și află cu uimire că urmează un fel de bisturiu. De aceea este un pas.

            De cele mai multe ori, când le-am spus că „trebuie făcut așa”, mi-au spus că „nuuuu, păi nu credeam că trebuie așa ceva! Nu sunt de acord!” Vedeți? Din această cauză trebuie să parcurgeți acești trei pași. Să înțelegeți și să acceptați ideea că până atunci ceva i-a lipsit site-ului ca să fie cu adevărat bun. Sau dacă a fost odată, între timp s-a schimbat. Un site bun se face printr-o optimizare totală!

Dacă ți-a plăcut…

Nu fac SEO site-urilor de autoștiutori
Tutoriale de optimizare SEO și promovare a site-urilor
Ce face un blog, este bun pentru site sau nu!?

Despre Matei Bitea 160 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...