4 Erori de design și promovare a site-urilor. Evitarea lor

erori de design si promovare site
Cele mai frecvente erori de design si promovare a unui site

Principala eroare de promovare a unui site apare încă din faza de design propriu zis a paginilor web. Ce este mai important, partea de SEO sau de design? Mare parte din cei care au un site merg doar pe ideea de frumusețe și se axează pe felul în care arată un site. Acestei abordări i se adaugă apoi și administrarea greșită. Rezultatul este un website cu o vizibilitate redusă în online și foarte scump în exploatare.

Rândurile următoare se referă la site-uri realizate în wordpress sau cu template-uri de HTML.

Confuzia între web design și frumusețe este una fatală. Căci ceea ce se vede pe monitor nu este decât o parte din proiectul de design, iar noțiunea de frumusețe a unui site este ceva ce nu poate fi definit la modul serios. Un proiect de web design înseamnă mult mai mult decât ceea ce se vede. Include printre altele structura site-ului, ușurința în promovare, funcționalitățile și da, să fie ușor de optimizat!

Opțiunea mea este de compromis, care să se refere la posibilitatea de optimizare SEO iar estetica să se rezume la cuvântul „decență”.

Cine nu ține cont de optimizarea SEO riscă să investească mulți bani într-un site care se va clasa în spatele altora realizate cu buget redus. De ce? Pentru că acestea din urmă s-au axat pe funcționalitate și eficiență.

1 Alegerea unui template gata „optimizat SEO”

Template-urile de wordpress (sau HTML) sunt principala modalitate de realizare a unui site. Proprietarii, cei care pun bazele unui website, ownerii cum se spune, aleg din magazinele virtuale șabloane care par a răspunde cel mai bine scopului lor. Adică dacă au un service-auto, aleg un șablon din această categorie, schimbă imaginile și pun text propriu. Dacă au un salon de coafură aleg un template care se numește ceva de genul acesta.

După ce site-ul a fost terminat se așteaptă ca acesta să funcționeze. Ba chiar mai mult, li s-ar părea firesc să se promoveze deja singur!

Marea găselniță a vânzătorilor de șabloane este să spună că acestea sunt deja optimizate SEO! O prostie care vinde. Cum să crezi că un model de site pe care-l cumperi, șablonul acestuia, are deja optimizarea SEO inclusă!? Vă dați seama, nu, că nu se poate face nicio promovare, nu se poate face SEO pe niciun site înainte de a-i popula paginile cu conținut!?

template-uri optimizate SEO
Teme de wordpress pentru fashion care ar fi gata optimizate SEO. Exclus! Nu există așa ceva, sunt doar trucuri de comerciant

După ce v-ați hotărât asupra unui șablon veți face optimizarea adaptată conținutului dvs. Nu vă bazați că șablonul are un nume potrivit afacerii dvs. Nu au nicio legătură! Fiecare text pe care-l introduceți, fiecare imagine, absolut tot conținutul trebuie optimizat SEO în funcție de propriile dvs nevoi.

2 O administrare defectuoasă a site-ului. Scade performanța

Administrarea site-urilor este întotdeauna unul din punctele nevralgice. Proprietarii micilor afaceri consideră (de cele mai multe ori) că nici nu este o mare scofală! Așa este, când știi să faci un lucru și când îl înțelegi, totul devine o banalitate.

Administrarea înseamnă, în principiu, introducerea de conținut nou și mentenanța site-ului iar efect nu poate fi decât o promovare corectă. De exemplu, introducerea unei imagini așa cum a fost primită ea, prin Whatsapp, va avea efecte negative. Atât asupra paginii web în care este introdusă, cât și a site-ului în general.

administrare defectuoasa a site-ului
Administrarea defectuoasa a site-ului, în cazul de față o platformă wordpress

Observați că imaginea de mai sus are lățimea de peste 2000 pixeli. Este o dimensiune mare, pe care imensa majoritate a utilizatorilor nu o au. Cele mai multe telefoane mobile au o rezoluție în jurul a 600-700 pixeli. Încărcarea pe site a unei imagini mari va avea ca efect scăderea performanței generale a site-ului.

O consecință directă este creșterea timpului de încărcare a paginii și îndepărtarea posibililor pacienți. Cine are timp să aștepte până site-ul dvs se încarcă!? Dacă, de exemplu, sunteți o clinică medicală, aveți tot interesul să vă intre pe site și pacienții mai în vârstă. Credeți că aceștia au telefoane mobile de ultimă generație?

performanta site
Influenta constructiei site-ului asupra performantei generale…

» Testează performanța site-ului cu un instrument gratuit de la Google

» Optimizare SEO pentru fotografii

3 Numele de pagini, titlurile, atributele „alt” la fotografii

Cei care-și administrează singuri site-urile trebuie să știe că titlul și descrierea sunt elemente de bază într-un site, ele influențează în mod direct latura de promovare online. Dacă nu le atribuiți, dacă nu le folosiți, vă privați singuri de comunicarea cu Google.

Un exemplu de SEO prost se observă în imaginea de mai sus. Observați că titlul imaginii este preluat de la numele fișierului, o fotografie primită prin Whatsapp. Software-ul de la wordpress preia titlul ca atare și-l introduce în site. Mai departe, dacă aveți instalate pluginuri de optimizare SEO în site, acestea le preiau și le folosesc ca atare. Consecința este că va fi folosit un titlu de imagine care este absolut irelevant pentru dvs. Ba, mai mult, aș spune că este dăunător.

Vreau să spun despre orice script sau plugin pe care îl folosiții pentru optimizarea site-ului, că acestea sunt proaste! Adică nu știu să facă decât prostii. Dvs trebuie să le spuneți care este titlul unei imagini, al unei pagini sau descrierea acestora. Dirijați-le, spuneți-le ce să facă, învățați cum funcționează altfel ele fac numai prostii. Și veți ajunge să spuneți că nu sunt bune de nimic…

» Titluri pentru pagini web, site-uri în wordpress, HTML

4 O incorectă promovare a site-ului în rețelele sociale

Să presupunem că aveți un site pe care mizați foarte mult. De modul în care-i faceți promovare depinde și poziția dvs în căutările Google. Explicația o aveți la sfârșitul acestui subcapitol. 

De ce sunt importante rețelele sociale pentru promovarea unui site? Răspunsul este destul de simplu: Dacă nu se discută despre ceva, atunci acel ceva nu există! Tradus în termenii de interes ai discuției noastre asta ar însemna: Dacă oamenii nu discută despre o afacere, înseamnă că nu există. Logic, nu?

Mergând mai departe cu raționamentul de mai sus ajungem la ideea că pentru a ne promova site-ul, afacerea, magazinul online ar trebui să-l distribuim acolo unde există un potențial interes. Adică o firmă care execută sau repară instalații electrice s-ar putea promova liniștită „la grămadă” pe Facebook. Însă un birou care oferă consultanță pentru obținerea de fonduri europene ar trebui să-și caute grupuri de antreprenori. Sau acolo unde se întâlnesc să discute contabilii, de exemplu. Altfel spus, la publicul țintă ar trebui să existe interes.

Un foarte simplu exemplu de risipire de timp, bani și energie este reclama la asigurări de viață într-un grup frecventat de adolescenți. Pe ei nu-i interesează aceste lucruri. Și se mai pot da exemple de situații în care nu se poate vorbi de promovare a unui astfel de site. Alta este însă situația asigurărilor la persoanele între 35 și 45 de ani.

Pentru SEO și SERP este importantă reacția celor care fac click pe linkul spre site-ul dvs. Dacă un utilizator vă părăsește site-ul la scurt timp după ce a intrat pe el, asta înseamnă că nu este un site important. Nu este relevant în domeniul pe care l-a căutat utilizatorul. Aceasta este filosofia Google. Prin urmare, fiți foarte atenți unde vă promovați site-ul!

» Sortarea potențialilor clienți și pericolul ratei de respingere

Despre Matei Bitea 164 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...