Orice optimizare SEO ar trebui să înceapă printr-un audit. Ideea asta de audit au inventat-o “capitaliştii” şi are de fapt scopul de a analiza o situaţie. În SEO asta ar însemna o trecere în revistă a capacităţii unui site de a fi găsit de Google. De a vinde. De a face faţă scopului pentru care a fost creat, respectiv de a oferi ceva, un serviciu, un produs…
Este bine să faceţi un audit SEO în primul rând pentru a evalua calitatea procesului de optimizare pentru care daţi banii. În principiu, nu există decât două metode de a analiza un site: audit SEO făcut de o firmă sau un specialist în SEO şi auditul pe care îl faceţi dvs înşivă.
Pentru a înţelege însă mai bine asemănarea şi diferenţa dintre aceste metode va trebui mai întâi să vă explic ceva. Ce înseamnă acele softuri şi progrămele de care este inundat internetul şi care afirmă că fac audit SEO gratis. Și se laudă vă caută erorile din site şi vă dau soluţii şi recomandări despre ce trebuie să faceţi în continuare. Site-urile care oferă astfel de servicii se mai numesc şi SEO check-ere online. Intră în categoria de SEO tools sau orice altă denumire menită a vă atrage.
Audit SEO gratuit
Înainte de a începe, vreau să accentuez un lucru: un audit SEO gratuit valorează exact atât cât aţi plătit! Aşa, acum citiţi mai departe…
Nici nu trebuie să vă dau un link anume, unde găsiţi aşa ceva. Încercaţi doar un search pe Google şi veţi găsi. În principiu, deşi poate că fiecare arată altfel, toate fac acelaşi lucru: scanează paginile dvs web şi vă întocmesc un raport. Vă indică de fapt câţiva indicatori SEO despre care se ţine de obicei seama.
Unele SEO-check-ere vă dau o listă de indicatori la care aţi trecut “testul”, adică site-ul dvs se prezintă în condiţii optime. Altele vă fac un punctaj şi vă indică o scară valorică unde v-aţi plasa. Astfel veţi şti dacă aveţi sau nu nevoie de optimizare SEO. Bineînţeles că întotdeauna veţi avea nevoie, iar asta ştiu s-o facă doar specialiştii site-ului la care aţi apelat şi care v-a luat de fapt adresa de e-mail şi care de fapt îşi dau seama că este vorba de un site interesat în optimizare şi promovare. Vă vor contacta.
Absolut toate aceste site-uri procedează la fel, diferă poate doar maniera de prezentare şi de abordare, gratuităţile pe care vi le pun la dispoziţie pentru a vă fideliza.
Puteţi să apelaţi la specialiştii SEO din spatele acestor site-uri, nu vă opreşte nimeni. Opinia mea însă este aceea că au tarife mari, de fapt ştiu cu siguranţă. Logic, de undeva trebuie să-şi scoată cheltuielile pe care le fac cu propria lor reclamă.
Cum se interpretează rezultatele unui audit gratis…
De exemplu, să luăm un audit SEO prezentat în figura alăturată. Acesta indică faptul că aţi trecut testul la meta tag-ul titlul site-ului. Nu e un secret faptul că Google îşi ia din titlu principalele informaţii despre un site. Toate motoarele de căutare fac la fel. Dar una este să-ţi spună că mai trebuie să adaugi ceva, că ai putea să mai introduci nişte cuvinte, că ai un titlu prea lung sau prea scurt.
Nu mai spun că nici despre conţinutul titlului în sine nu primeşti vreo indicaţie! Nici nu s-ar putea, căci analiza este făcută de un robot, deci analiza SEO este egală cu zero sub acest aspect. Ţi se spune doar că e ok site-ul tău. Adică ai un site de prăjituri făcute acasă care este pus pe acelaşi plan cu un site de poezii. Aşa se face un audit SEO gratis. Dacă vă încredeţi în aceste metode luaţi o mare ţeapă.
Exemplul de faţă indică proprietarului site-ului că este deficitar la capitoul “meta tag description”. Observaţiile mele sunt aceleaşi ca mai sus. Adică un audit SEO gratuit nu valorează prea mult. Nici nu ar putea. Cât plăteşti atât primeşti, în caz că aţi uitat vorba strrămoşească….
Metoda pe care o practică aceste SEO check-ere online sunt doar o afacere. Vreau doar să reţineţi că acestea nu au nicio valoare. Ele sunt doar o prezentare de servicii. Atât.
Audit SEO la comandă
Opinia mea este că dacă vreți să știți care sunt problemele site-ului va trebui să-i faceți un audit serios. Iar asta să o comandați de la cineva serios. O firmă sau un freelancer. Dacă vă ţin buzunarele, v-aş sugera să comandaţi mai multe, de la mai mulţi. După ce adunaţi datele, le centralizaţi şi extrageţi numitorul comun. Aşa, veţi avea o imagine destul de clară asupra a ceea ce aveţi de făcut la site-ul dvs. Mă rog, veţi şti ce să-i cereţi celui care îi veţi încredinţa optimizarea site-ului.
Vreau să spun că dacă veţi comanda mai multe audituri veţi primi mai multe păreri. Lăsând răutatea la o parte, vă sugerez să vă alegeţi o firmă cu care vă înţelegeţi, cu care comunicaţi bine “din prima”. În optimizare SEO este foarte importantă comunicarea şi nivelul de înţelegere al interlocutorului dvs. De cealaltă parte, cel care se ocupă de SEO trebuie să vă înțeleagă site-ul dvs.
N-o să vă vină să credeţi, dar cultura generală joacă un rol foarte important în SEO. Dacă persoana care face optimizarea nu este în stare să înţeleagă sensul afacerii dvs. sunt șanse mai mici să iasă ceva bun. Gândiţi-vă puţin şi o să-mi daţi dreptate…
Cum vă faceţi singuri un audit SEO
Poate nu v-aţi închipui, dar e foarte uşor şi foarte simplu, trebuie doar să vă debarasaţi de noianul de informaţii pe care ţi le oferă internetul şi firmele de SEO, de promovare, de web design şi mentenanţă. Părerea mea este că pentru auditul SEO iniţial nu trebuie să faceţi singuri decât un lucru: să vă căutaţi site-ul pe internet!
Locul unde-l găsiţi şi poziţia pe care se află după anumite cuvinte cheie este auditul de care aveţi nevoie. Despre alegerea cuvintelor cheie este o altă discuţie, eventual puteţi arunca o privire şi pe articolul meu “Cuvinte cheie, keyword… la optimizarea SEO in Romania“
Vă recomand cu toată căldura şi bunăvoinţa să aplicaţi acest procedeu şi să nu cădeţi în capcana care vi se va vinde, de genul pachete de cuvinte cheie, optimizare pe sectorul cutare, trafic dirijat spre pagina x, număr de vizitatori, etc… Acestea doar vă vor distrage atenţia. Dvs înşivă veţi şti totdeauna ce vi se potriveşte cel mai bine, omul care face SEO trebuie să vă înţeleagă şi să aplice ingredientele de care aveţi nevoie.
Sfat: cu cât mai puţine cuvinte cheie (keyword), cu atât optimizarea SEO este mai eficientă, mă rog, poate fi!
Faceți propria dvs analiză
Una din metodele de verificare pe care o puteţi face singuri este progrămelul “Free Monitor for Google” . Faceţi download şi instalaţi-l, verificaţi-vă poziţia după cuvintele cheie, puteţi observa şi pe ce loc se află concurenţa… Dar atât, nu vă bagaţi în alte “oferte” de SEO şi tool gratis!
O altă metodă de urmărire a locului dvs pe internet, prin căutarea Google după anumite cuvinte cheie este link-ul acesta Free Keyword Rank Checker . Desigur că mai sunt tolls-uri din acestea care vă dau locul pe care se află site-ul dvs., vă rog să le luaţi ca atare. Aţi putea să cititţi şi articolul meu “Ce este un Google checker şi cum afli pe ce loc e stite-ul tău”
Vă doresc succes şi baftă în dorinţa dvs de optimizare SEO pe care vreţi să faceţi site-ului dvs! Sunt sigur că aveţi aşa ceva de gând, altfel n-aţi fi ajuns să citiţi textul acesta…