Bug în Prestashop? Sfat pentru proprietarii de magazine online.

bug in magazin online presta shop

Să faci optimizare SEO pentru un magazin online mi s-a părut întotdeauna ca un dans pe sârmă. Adică, la astfel de proiecte, de cele mai multe ori cel care administrează site-ul este cel care vinde, cel care e stăpânul și care, de cele mai multe ori, nu știe SEO. Părerea mea este că nici nu e nevoie de asemenea cunoștințe, trebuie doar să ai un om care se ocupă de optimizare, să ai încredere în el și să-l lași să-și facă treaba. Altfel, se pot întâmpla cazuri în care nu iese nimic, vezi exemplul meu de optimizare care a mers bine la început, apoi a stagnat și a sfârșit prin a se renunța la contract. Pantofii albi, pantofii roșii

Și cum de cele mai multe ori ideea că stăpânul are încredere în angajat este mai mult ipotetică voi încheia subiectul cu relația de colaborare dintre cei doi.

Am să relatez ceva util pentru toți proprietarii de magazine online construite în Presta Shop. Părerea mea este că în cele ce urmează avem de-a face cu relatarea unui bug din software-ul celor care au realizat softul pentru magazin online Presta Shop. Dar… fiecare crede ce vrea!

Un SEO în miniatură pentru Presta Shop

Atunci când editați textul care însoțește un produs din magazin, aveți acolo două tipuri de descrieri, una lungă și alta scurtă. Din punct de vedere al funcționalității este o lăbuță tristă chestia asta cu scurtă sau lungă, ele au același rol, diferă doar cât text poți să bagi în ele, cea scurtă nu poate fi mai mare de 400 de caractere. Ei, și acolo, dacă vreți să scoateți în evidență ceva aveți posibilitatea de a îngroșa textul. Adică să-l bolduiți, cum se mai spune. Aici este capcana!

Estetic vorbind, să îngroși literele poate că face mai bine ochiului în anumite situații. Dar din punct de vedere al SEO asta este cam dezastruos. Să vă explic de ce. Atunci când alegeți să îngroșați un cuvânt-două, va arăta așa cum doriți, dar editorul din Presta Shop va adăuga textului atributul <strong>. În html 5 acesta are o altă valoare, semnifică evidențierea unei informații importante pentru vizitator. Ceea ce, credeți-mă, nu este întotdeauna adevărat și ca urmare vă faceți mai mult rău. Sau, mă rog, nu vă faceți bine!

optimizare SEO magazin online
tema initiala a magazinului Presta Shop

Exemplific și presupun că dvs aveți un text care arată cam așa: „Produs tapițat cu piele și cu vânzare pe bază de comandă fermă – 50 lei”. Poate că vi se pare esențial să bolduiți 50 lei, ca să arătați tuturor ce ofertă bună aveți. Și arată și bine. Nu vă recomand. Nu câștigați nimic la SEO.

Mai bine ar fi să îngroșați „produs tapițat din piele”. Care este diferența? Google vede puțin diferit. El reține ideea că e important prețul dvs de 50 de lei și va trata totul ca atare, adică va extrage din site că aici este o chestiune importantă, respectiv 50 de lei. Numai că prețuri de 50 de lei se găsesc și la țigări, la ciorapi, la flori și o mulțime de alte exemple, ca atare importanța site-ului dsv se va pierde printr-un milion de alte site-uri!

Dacă accentuați „produs tapițat din piele” Google va reține faptul că dvs vindeți ceva specific, nu sunt atâtea site-uri care să facă asta. Deci importanța magazinului dvs online va fi altfel gestionată, din el va fi extrasa vanzarea de produse tapițate din piele. Este altceva…

Dacă bolduiți tot textul? E nașpa. Google va înțelege probabil că vreți să-i spuneți că tot textul e important. Ce anume? Tot? Nu se poate, vreți să trișați să ieșiți în fața altora prin metode necinstite, cam așa se va gândi el…

Bun, facem un text mai lung și din două-n două propoziții băgăm un bold? Nu cred, e riscant, adică va fi ceva ca un abuz. Pentru că în orice text, dar absolut orice text, nu există prea multe lucruri importante, unul-două, hai trei. Un roman e altceva, dar dvs nu sunteți Dostoievski ci vreți să vindeți ceva pe internet.

Deci, să rezum, ca să faceți un text să arate altfel, dar să nu cădeți în capcana pe care v-am relatat-o mai înainte și să vă risipiți valoarea site-ului, folosiți atributele de stil, adică editați codul sursă. Aveți la dipoziție atributul <span>, pentru asta și este creat. Pentru SEO este infinit mai bine. Din fericire, magazinul online Presta Shop vă permite acest lucru. Partea proastă este însă aceea că, așa cum am spus mai sus, puțini proprietari de magazine online au idee de SEO, de optimizare și cu atât mai puțin de coduri html sau nu mai vorbesc de css.

Am dat recent de niște italieni care au spus că decât să dea banii pe așa ceva mai bine optimizează ei. Da, și s-au apucat să schimbe estetica textului cu atributele pentru titluri… A ieșit un rahat mare de tot.

Sfatul meu este însă acela să folosiți cu foarte mare prudență bolduirea din descrierile produselor vândute în Presta Shop. Să nu cădeți în frenezia de a modifica textul astfel încât să arate ca o zebră. Mai bine lăsați-l curat. E mai sănătos.

Cam asta ar fi sugestia mespre modul în care să vă păstrați singuri un SEO rezonabil în ceea ce privește textul din Presta Shop. Altfel, zic eu, acesta este un bug al softului de magazin online. Ar trebui reparat. Dar, așa cum am spus și altă dată, una este să faci un site, alta să-l întreții, să-l optimizezi, să-l promovezi…

Sunt sigur că în asta constă și succesul unei optimizări SEO de calitate: felul în care combini și în care evidențiezi elemenmtele importante dintr-un site.

SEO și web desgin nu înseamnă chiar același lucru!