Să scrii corect este o provocare pentru cei care publică pe net. Are sau nu importanță pentru clasament, pentru promovare? Adică gramatical, cu reguli și conjugări, cu virgule puse cum trebuie, chestii din astea, cu cuvinte care sunt scrise ca-n dicționar, despre acest lucru este vorba. Eu, fiind dintre aceia care scriu blogurile altora, vă dați seama că am fost și mai interesat.
Știe Google gramatică, înțelege „el” dacă tu scrii corect? Știe el ce sens are un cuvânt sau altul? Nu cred. Și vă spun de ce. Cred că fiecare limbă are câteva dialecte, câteva particularități care sunt corecte în anumite locații, sunt acceptate de cei care vorbesc acolo. Și, atunci, care este efectul asupra SEO, adică a promovării propriei persoane? De exemplu un individ din Texas are un alt lexic față de unul din Washington, deși cred că vorbesc cam aceeași limbă. Un oltean față de un bănățean vorbesc diferit, mai contează și accentul.
Dacă olteanul zice că „astăzi fură mai mulți în oraș” se va referi că au fost mai mulți oameni. Să scrii corect dacă ești din Banat și dacă folosești aceeași expresie te vei referi la hoți. În fine, poate nu sunt expresiile cele mai potrivite, dar sper că ați înțeles la ce mă refer. Sunt optimist să cred că algoritmii contextuali de la Google vor înțelege despre ce e vorba, respectiv hoție sau conjugarea verbului a fi. Dar dacă pui cratima aiurea? Dacă în loc de „celălalt” zici „celălant”? Au importanță astfel de greșeli? Contează dacă scrii cu „î” din „a” sau din „i”?
Opinia mea (și nu numai) este că, în mod direct, poziționarea site-ului nu este influențată de corectitudinea scrisului. Nu contează pentru Google să tu scrii corect ca să te claseze mai bine în SERP. Și uitați-vă pe Facebook, când dați de unul agramat cum îl respingeți…
Situații în care să te promovezi n-are a face cu scrii corect
Deci, cred că dacă am citi blogul lui Florin Salam sau al lui Adrian Copilul Minune (nu știu dacă au, nu cunosc) nu ne-am arunca la căutat greșeli. Nici nu știu dacă și cum scriu. Presupunerea mea este că limba română e una din ultimele preocupări la ei. Nu cred că să scrii corect ar fi o cerință dacă i-ai trimite un mesaj lui Florin Salam. Ca dealtfel nici la cei care ar citi astfel de bloguri. Este părerea mea, vis-a-vis de astfel de preocupări. Pentru mine este o altă lume.
Să scrii corect când tu cânți mi s-ar părea o chestie inutilă. Scrisul nu se vede la ureche! Mă rog, nu se vede nici când cineva se uită de dinafară la tine.
Să mai spun de fotografi. Am câțiva amici care dacă le citesc mesajele mă iau cu mâinile de cap. Dar… ei fac fotografii! Și când mă uit la ele este altceva. I-am zis odată unuia, învață măi să scrii corect, unde nu știi te uiți pe net. Și el zice dar ce, din asta trăiesc eu? Și are dreptate.
Cele două exemple de mai sus spun clar că sunt domenii care n-au nicio legătură cu ce frumos știi să scrii corect. SEO? Clasament în funcție de cum așterni cuvintele pe hârtie? Să fim serioși.
Poziționarea pe Google… nu este influențată dacă știi să scrii corect.
Să scrii cu greșeli pe net este catastrofal în anumite situații
Închipuiți-vă că un avocat nu ar scrie corect pe site-ul lui. (Sincer, eu nu-mi închipui că ar exista un asemenea om.) Sau un medic. Să dai de un medic care nu știe să scrie corect… iarăși mi se pare o aiureală. Nu cred. Tocmai de aceea, înțelegeți că am luat la derută aceste exemple. Le-am forțat, tocmai pentru a se înțelege mecanismul prin care se influențează prezența cuiva pe net în funcție de cât de corect știe să scrie.
Dacă o persoană scrie cu greșeli își pierde clienții. Pur și simplu aceștia nu au încredere.
Greșelile se văd de la începutul textului, ceea ce îl determină pe vizitator să plece de pe pagină. Asta înseamnă că stă puțin pe site, nu face nicio interacțiune… Google își va da seama imediat că este ceva în neregulă. Opinia mea este că nici nu se poate vorbi de optimizare SEO în astfel de situații. Cum să lași asemenea greșeli în site!? Sau în postările de Facebook…
Eu nu am cunoștință ca Google să țină cont de cât de corect vorbiți, citiți sau scrieți! Nici nu cred că Bing, Facebook sau alții pot ține cont de așa ceva. Răul și-l fac cei care scriu prostii; pe site sau în social media. Dar indirect se va simți asta. Asupra evoluției site-ului sau a profesiei. Vorba ceea, cum scrii așa cititori ai!
În fond, dacă nu scrii corect pe site te vor penaliza cititorii! Iar Google va primi astfel un semnal că e un site de slabă calitate.
Cum scrieți pe site așa cititori și clienți primiți
În afară de reputație nu pierzi nimic dacă scrii prostii
Motoarele de căutare nici nu se mai iau după forma cuvintelor, ci cu precădere după context, după linkuri, după ancore după sinonime etc.. Astfel, puteți să puneți în text câte cuvinte cheie vreți. În codul sursă oricâte keyword-uri. Dacă site-ul nu tratează subiectul respectiv nici nu contează.
De exemplu, în epoca de dinainte de Google, ca să faci trafic pe site ascundeai în text cuvinte de genul „puțe” „țâțe” și altele asemănătoare. Erau cuvintele cele mai căutate. Oamenii când căutau așa ceva ajungeau pe un site care nu trata tema dorită, adică orgiile sexuale și plecau dezamăgiți. Însă scopul fusese atins. Site-ul în cauză avea trafic și astfel era mai bine clasat.
Acum… cuvintele singure nu prea mai au importanță! Și noroc că a venit Google, altfel nu ne mai descurcam să deosebim site-urile cu țâțe adevărate de cele închipuite…