Promovarea unui site prin editarea conţinutului

optimizare prin editare de continut

Site-ul de faţă se ocupă doar cu promovarea organică a unor pagini web, aceasta însemnând că ele apar cu atât mai în faţă la căutările Google, cu cât au un conţinut mai bun. Altfel spus, orice optimizare SEO este cu atât mai eficientă cu cât ea operează mai consistent asupra editării de conţinut.

Majoritatea clienţilor mei sunt oameni care nu prea ştiu ce înseamnă o optimizare SEO, însă intuiesc că pentru a-şi promova afacerea au nevoie de promovarea site-ului, de optimizarea lui indiferent cum denumesc ei operaţiunile în cauză. Părerea mea este că nici nu e nevoie să se ştie în amănunt cum se face aşa ceva, esenţial este să se înţeleagă principiul, căci aşa cum am mai spus şi altă dată, unde am ajunge dacă toţi am şti să facem de toate!? Apoi, aceste noţiuni, respectiv de optimizare SEO şi promovarea prin conţinut a unui site sunt într-o adevărată explozie de răspândire, căci accesul la internet din ultimii ani a impus ca fiecare proprietar de site să acorde atenţie sporită asupra paginilor web care-i promovează numele, afacerea, ideile… sau orice pentru ce a fost făcut site-ul respectiv.

Teoria borcanului în optimizarea unui site

bilute colorate SEO
Viaţa noastră e plină de biluţe colorate, depinde care ne atrag atenţia. La site-uri vorbim despre optimizare…

Teoria asta nu există, adică nu cred să fie, dar m-am gândit eu că e un mijloc bun de a explica ce înseamnă de fapt promovarea unui site prin îmbogăţirea de conţinut. Să considerăm că orice site este asemănător cu un borcan care la început este plin cu apă. Ştiu, apa e preţioasă, dar pentru discuţia de faţă merge exemplul. Acelaşi lucru ar fi dacă am vorbi despre cum să scoatem aerul…

Borcanul nostru nu va valora deci nimic dacă îl lăsăm plin cu apă şi va trebui să facem ceva ca să o scoatem afară. Începem să ne prindem ce înseamnă optimizarea. O metodă bună ar fi să introducem biluţe. Biluţele acestea sunt de fapt paginile şi articolele din site-ul dvs. Cu cât sunt mai grele, mai dense, mai mari, adică mai pline de conţinut, iar eu vă spun şi mai optimizate dpv SEO, cu atât vor da greutate (relevanţă) site-ului dvs. Dacă bilele sunt ca nişte mingi de ping-pong, adică albe şi pline cu aer, o să vă rupeţi degetele şi tot nu le veţi putea aşeza pe fundul borcanului. Pentru că sunt goale. Vor sta la suprafaţă şi nu vor scoate niciun gram de apă din borcan. Nimeni nu va fi interesat de borcanul dvs., de site…

Prin analogie, dacă paginile dvs vor fi pline de conţinut, vor avea greutate în domeniul la care se referă, vor face site-ul să fie greu, adică mai relevant vizavi de interesul avut în vedere. Se cheamă că este optimizat SEO. Cu cât o pagină este mai plină de informaţie valoroasă, cu atât va aşeza site-ul mai solid. Invers, dacă e o pagină uşoară, ca o minge de ping-pong, care nu spune nimic, ea doar va ocupa locul şi nici nu va scoate apa afară. Iar dacă veţi stărui a introduce pagini goale în site nu-i veţi creşte valoarea, ci dimpotrivă…

Editarea de conţinut, redactarea de pagini web

Concluzia logică ar fi aceea că pentru a avea un website important ar trebui să ne preocupăm de conţinutul său. Aceasta se poate face prin două moduri: ori optimizăm conţinutul existent, ori adăugăm unul nou, relevant, gata optimizat pentru scopul pe care ni l-am propus la site-ul despre care vorbim. Sau amândouă metodele, combinate…

În cazul unui borcan cu mingi de ping-pong este suficient să le înţepăm cu o seringă şi să introducem conţinut, lichid sau orice material dens, să vedeţi cum se duc la fund. În cazul unui site acest lucru se numeşte optimizare SEO on-page. Sau băgăm noi biluţe frumos colorate care să facă pe oricine să întoarcă privirea după borcanul dvs.! Este ceea ce se numeşte redactare de conţinut…

Promovarea unui site, cum vindeţi borcanul…

borcane seo
Cine ar cumpara un borcan gol dintr-un astfel de magazin!?

Ca să înţelegeţi cum se face promovarea unui site, implicit modul în care Google vă afişează paginile dvs web la căutări, ar fi bine ca să vă gândiţi la motorul de căutare ca la un comerciant căruia i-aţi dat dpre vânzare borcanul dvs. Dacă vă face mai bine, închipuiţi-vă Google ca pe un comerciant evreu, doar ei se pricep cel mai bine la afaceri, asta e părerea mea. Intrăm aşadar în domeniul unei adevărate teorii despre comerţ, căci toată această inginerie web a motoarelor de căutare nu serveşte decât comerţului, afacerilor. Totul este o afacere. Inclusiv asta pe care o fac eu, respectiv promovarea prin optimizare SEO…

Ziceam de Google, da, păi dacă el are în spatele lui o tarabă pline cu borcane, pe care credeţi că le va scoate în faţă, adică le va promova, pe cele care au ceva în ele, sau cele pline cu apă? Dvs. cum aţi face, nu aţi arăta prima oară borcanele pe care aţi avea şanse să le vindeţi!? Iar abia după aceea, pe cele inutile şi dosite în ungherele prăvăliei, căci dacă omul tot nu găseşte ce caută hai să-i arătăm şi alte rahaturi, că poate clinetul e un ciudat care caută prin gunoaie… Şi-apoi, ştiţi cum se spune în comerţ, la tot lucrul vine cumpărătorul lui!

Mai puteţi citi şi:
Optimizarea conţinutului unui site
Promovarea SEO prin blog