Cum se fentează drepturile de autor. Legea primului venit

SEO Timisoara despre date si imagini
Optimizare SEO Timisoara date imagini copyright

Învățați să vă protejați acele date și acele imagini care contează pentru dvs. Altfel, cineva care vi le fură se va folosi de ele. În sensul că le va exploata din punct de vedere comercial și dvs nu vă veți putea opune. Sau vă veți mira de ce unii au site-uri mai sărace în conținut, mai proaste adică, dar ele se află înaintea site-ului dvs. Asta pentru că n-ați știut „să vă vindeți marfa”.

În optimizarea SEO se ține cont de acele date ce pot fi transmise de imagini. Doar că prea puțini dau atenție acestui subiect. Google extrage informațiile dintr-o imagine și le folosește pentru a indexa imaginea respectiv pagina în cauză. Ce sunt aceste informații, care sunt și cum se procesează puteți afla în detaliu urmărind indicațiile pe care le oferă Google. Mă refer la ghidurile de bune practici destinate nu doar celor care se ocupă de SEO, ci și la modul general. Acestea sunt chiar foarte utile celor care vor să înțeleagă fenomenul.

» Image Rights Metadata in Google Images

Vă sugerez să folosiți informații doar din surse oficiale ca să zic așa, adică direct de la Google și să nu-i credeți pe toți autoștiutorii.

Folosire corectă și ce date sunt în imagini

Să presupunem că aveți un magazin online, o mică afacere, ceva care se leagă de locația dvs. Confecții metalice de exemplu. Și cum vreți să vă ocupați chiar dvs de SEO pentru site, ați decis să vă faceți singur fotografiile. Foarte bine, dar trebuie să fiți atenți la câteva lucruri. În primul rând să aveți activată locația pentru camera dvs. În momentul de față, spre deosebire de acum câțiva ani, acest lucru se face prin GPS nu doar pentru telefonul mobil, ci există și aparate de fotografiat care au această facilitate. Despre imagini se spune că sunt pline de date.

Afirm că tendința este ca toate camerele foto să aibă opțiunea de localizare. Cu ce vă ajută? În afară de a vă viola intimitatea? (Subliniez chestia cu intimitatea pentru că știu o mulțime de oameni care sar în sus când aud că Google vrea să le știe locația. Oau, drepturile mele, drepturile mele!…) Păi Google citește orice date conținute în imagini, de la locul unde a fost făcută fotografia la tipul de aparat. Știți asta, nu!? Or dacă faceți fotografii la o masă din fier forjat, pe care ați realizat-o dvs într-un atelier din Timișoara aveți un element de SEO excelent. Puneți imaginea pe site și corelația făcută de Google va fi una de bun simț, după cum veți înțelege mai jos.

Adică dacă site-ul este din Timișoara, Google vede că imaginea are o locație din Timișoara, atunci vă mai rămâne un singur mare lucru de făcut: adăugați imaginii o descriere corespunzătoare. Astfel, Google o va indexa în mod corespunzător. Ea va apărea în căutări despre confecții metalice din Timișoara. Site-ul dvs va avea „o bilă albă” în căutările referitoare la Timișoara pentru că are imagini care se referă la acest oraș. Așa se face SEO, în cazul nostru pentru Timișoara.

Ce se întâmplă cu SEO dacă vă este furată imaginea…

Știți că se practică, nu!? Adică dacă cineva vede că aveți o imagine bună pe site zice oau ce faină-i și vi-o ia! Da, este o regulă, mai ales în țările din fostul spațiu comunist. Vestea bună este însă că SEO nu vi-l poate lua. Adică acea calitate a site-ului dvs., care folosește lucrări originale, texte și imagini. care nu se dă în vânt după scheme complicate de promovare.

Odată ce imaginea dvs a fost indexată, dacă ați introdus descrierea și locația și toate metadatele necesare, ea își va transmite valoarea doar în legătură cu dvs. Dacă acela care v-a șterpelit fotografia nu știe că ați introdus datele de identificare corecte în imagine, o va folosi degeaba. Ea nu se va indexa în contul lui în mod corect. Ba, mai mult, folosind informațiile imaginii, dvs veți putea apela la un „recuperator” să-l acționeze în instanță. Așa cum vă explicam că se întâmplă în articolul despre Aplicarea copyright-ului

Toate aceste date folosite în imagini, pe care și dvs le puteți seta corect în telefonul mobil sau camera foto cu funcție de localizare sunt utilizate de fotografi, de agențiile de vânzare a fotografiilor, de Google, de către oricine are nevoie să le protejeze. Adică să le caute și să le găsească. Este un fel de SEO extins dacă-mi permiteți. Așa se face că dacă folosiți o imagine fără a avea dreptul veți fi găsit. Mai jos aveți un exemplu. Adică puteți observa că o imagine este folosită în câteva site-uri. De unde știe Google asta? V-am spus mai sus, se urmăresc datele introduse în imagine…

aceleasi date la imagini
Prin acele date furnizate de SEO se pot gasi unde sunt folosite orice imagini. Observati cum o fotografie este folosită de mai multe site-uri…

Cum se șterg datele de creator, de locație, descrierile imaginilor…

Chestiunea este foarte simplă. Datele care însoțesc o imagine au început să fie utilizate încă de când s-a pus problema drepturilor de autor. Anii 90 de fapt, de când internetul a devenit boala noastră comună. Doar că firmele producătoare de software a procedat fiecare după cum a crezut de cuviință. Nu exista nici SEO, nu era Google, mă rog, comuna primitivă a internetului.

Protocoalele de „inscripționare” a celor mai importante tipuri de date conținute în imagini s-au unificat însă cam de prin 2010. Cam de atunci există o imagine globală asupra felului în care circulă imaginea și datele care o însoțesc. (Mai multe puteți afla din textul IPTC Photo Metadata Standard). Adică, cam de atunci, de la începutul anilor 2010, un software modern va ști să introducă într-o fotografie digitală tot ce este nevoie pentru a fi găsită pe internet.

Însă dacă folosiți un soft de editare a unei imagini care a fost proiectat înainte de 2010, cu cât mai devreme cu atât mai bine, puteți șterge toate datele și să le treceți pe ale dvs. Dacă folosiți la prelucrarea imaginii Corel Photopaint 7 acesta habar n-are de protocoale, așadar va șterge orice informație. Salvați sub alt nume, apoi editați cu un soft modern, introduceți tot ce vreți.

Aproape că îl veți putea păcăli pe Google. Spun aproape, pentru că există algoritmi care identifică și după conținut nu doar după date incluse în imaginii. Google nu a dat niciodată prea multe detalii despre asta, dar cu siguranță că nici nu funcționează încă perfect. Se observă rateuri, cauți „pălărie” și ți se arată „pizza”. Mă rog, se vor perfecționa, cu siguranță…

Vă folosește sau nu măsluirea informațiilor dintr-o fotografie!?

Eu am scris toate astea nu ca să vă învăț cum să eludați copyright-ul. Ci ca să aveți idee cum să vă protejați. Să înțelegeți că SEO este cel mai fain instrument care poate exista. Vă ajută să găsiți, vă ajută să vă protejați.

Dacă vă indexați primul fotografia în Google cu informațiile corecte, după aceea degeaba o fură altcineva, ea a fost deja înregistrată ca fiind proprietatea dvs. Aceasta este legea primului venit, a primului servit!

» Fotografia dintr-un site. Introducere corectă. SEO și manipulare

Despre Matei Bitea Articolele 140
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*