Cum obții text pentru site. Alegerea unui copywriter

copywriter text site
Cum obtii text pentru site. Alege un copywriter

Text pentru site-ul dvs este una din așa-zisele afaceri românești. De ce îi spun românească? Simplu, pentru că se bazează în mare măsură pe plagiat. Pe furt adică. Agențiile de SEO, de marketing și publicitate care vă oferă conținut pentru site-ul dvs la prețuri de 10 lei suta de cuvinte, de exemplu, fiți siguri că acestea sunt texte copiate. Sau atât de proaste încât oricât ați plăti tot este prea mult.

Vă rog să vedeți ce ofertă am primit. O redau mai jos.

Buna ziua,

Nu am mai apucat sa colaboram si cred ca este momentul perfect sa incepem 😀 . Pentru ca avem nevoie de ceva mai multi banuti in saptamana ce urmeaza, as dori sa va propun 2 pachete :

1. 10 advertoriale pe site-urile din portofoliul nostru – 700 de lei ( Plata 50% inainte si 50% dupa publicare ) sau 700 de lei in avans. Advertorialele includ:

  • 10 texte x ; 4-500 de cuvinte fiecare;
  • O mica analiza SEO pentru a descoperi cuvintele cheie pe care ne focusam;
  • Imagini;
  • 15 linkuri catre site-ul dumneavoastra, care raman prezente in text pe termen nelimitat ( punem 1-2 linkuri in fiecare articol )

2. 10 articole publicate pe blogul dumneavoastra – 450 de lei . Articolele contin:

  • Text redactat de 500 de cuvinte. Este text unic si de foarte buna calitate 🙂
  • imagini
    Astept cu nerabdare un raspuns!

Cu stima, ……..

Nu vreau să fac pe grozavul, cine sunt eu și cui s-au găsit ăștia să trimită oferte de text pentru site. Respectiv de copywriting, cum este în general cunoscut serviciul acesta. Este un text trimis în mod automat de marii „manageri de marketing”. Aceia care cumpără baze de date cu adrese de e-mail și unde din nefericire apare și adresa mea.

Importanța fiecărui text de pe site

Cred că aveți deja opinia clară că un text bun pe site-ul dvs este esențial. Pentru SEO, pentru promovare, pentru succesul site-ului dvs. Iar eu vă spun că un text bun nu poate fi scris decât de un copywriter bun. Și ca să fiu sincer mie nici nu-mi place cuvântul acesta. În loc de copywriter aș prefera pe cel de scriitor de text pentru site.

Cum găsiți un copywriter bun

Citeam pe Search Engine Journal un articol despre cum să găsești un freelancer bun. Adică un scriitor de text pentru site, un copywriter. De unde îi iei pe aceștia, cum desfășori antrenamentele, cum îi plătești, etc. Se spune în articol că respectivii trebuie să aibă și noțiunile de SEO. Altfel „munca” lor este inutilă.

Și ca să ajung la oferta de text pentru site pe care am expus-o mai sus, cred că nu trebuie decât să vă relatez câte ceva. Zicea în articolul citat că pentru a-i găsi pe acei copywriteri care să-ți scrie un text bun pentru site-ul dvs, o idee bună ar fi să-i selectați din rândul jurnaliștilor. Da, cred. Numai că eu, sincer, nu văd un ziarist care să vă scrie un text pentru 20 de lei. Căci diferența până la 45 cu cât ar trebui să plătesc eu s-ar duce pe taxe și ar trebui să rămână și celui care face afacerea.

Deci pică varianta. Atunci, de unde iei un text ca să mi-l vinzi pentru site-ul meu? Păi… nu rămâne decât să fie copiat de undeva! Și atunci, gândiți-vă puțin, același articol probabil va fi vândut și altor site-uri nu? Unde este valoarea, unicitatea? Ce fel de copywriter este acela care vinde același text la mai multe site-uri?

Cum evaluezi un copywriter bun

Tot în Search Engine Journal se spunea că acelui copywriter cu care lucrezi trebuie să-i spui tematica din timp. Să aibă timp să-și golească mintea și să-nceapă un nou proiect. Și că trebuie să ții cont de „bâzdâcurile” lui. Adică un freelancer care-ți scrie text pe site de cele mai multe ori este o pasăre de noapte. De ce!? Pentru că lucrul de noapte te ferește de cei care te întrerup. De telefoane, de prieteni, de soții, etc.

Aș vrea însă să subliniez un aspect important. L-am lăsat mai la sfârșit nu pentru că este mai puțin important, dimpotrivă, ci pentru că am vrut să fac o mică discuție pregătitoare până aici. Senzația mea este că în România un copywriter bun se apreciază în bună măsură și după cât este de ieftin. Este o eroare.

Un scriitor de text pentru site ar trebui să știe SEO. Ar trebui să creeze conținut unic. Și, în general, nu este capabil să scrie chiar despre orice subiect. Cred sincer în asta. Minte cine spune că abordează la fel de ușor orice subiect. Este și aici vorba despre afinități, de pregătire, de talent până la urmă. Autorul articolului, Ron Lieback, proprietarul agenței de SEO și marketing ContetMender, afirmă și el exact același lucru. Că nu toți copywriterii dau randament în orice tematică. Și că nu toți sunt constanți.

Adevărul despre copywriteri. Mă rog, scriitorii de bloguri

De ce v-am spus ce afirmă Ron Lieback? Pentru că așa suntem noi, est-europenii în general și românii poate la modul special. Credem mai mult ce vine de dincolo, dacă ne-ar spune altcineva de aici exact același lucru nu am crede. Pentru simplul motiv că este autohton. În fine, să revenim la subiect, la cine apelezi pentru un text bun pentru site.

Evaluarea unui copywriter bun se face în analiza rezultatelor site-ului. Adică dacă acesta oferă un text bun se vede în poziționarea site-ului în căutări. Dacă oamenii stau și citesc articolele, le consideră relevante, înseamnă că respectivul copywriter își face treaba. Dacă descrierile produselor dintr-un magazin online, de exemplu, sunt de natură să crească vânzările, este limpede că avem un text bun pe site.

În ciuda rezultatelor lor, s-ar putea ca nouă să nu ne placă scriitura lor. Este firesc, gusturile țin și de alte criterii decât educația școlară. Unde mai pui că toți avem pretenția că ne pricepem la SEO. Adică fiecare știe ce text este mai bun pe un anumit site. Ce merge și ce nu.

Opinia mea este că dacă vrei să evaluezi un serviciu de copywriting, acordă-i timp. Verifică autorul după exemple, după mostre de scris și nu după diplome și licențe.

Așadar, în lumina celor ce v-am spus până acum, cred că ați înțeles ce ofertă bună este aceea de 45 de lei pentru un text de 500 de cuvinte. Cred că nici nu merită luată în seamă. Vorba ceea, cât plătești, atâta face!

Articolul de blog și rețeta succesului. Ponturi pentru texte bune

Micul crescător de SEO din România și ferma de texte

Despre Matei Bitea Articolele 171
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...