Optimizare pentru homepage. Construirea unui brand. Ponturi

optimizare homepage
Trei machete demonstrative pentru optimizarea primei pagini

Despre optimizare la prima pagină a unui site, pe care o numim homepage. Respectiv o denumire ce este deja intrată în limbajul comun. Optimizarea acesteia începe adesea cu o întrebare fundamentală: Cum? Să fac SEO pe un keyword? Sau mai multe? Eu zic să vă gândiți la alt criteriu. De exemplu să optimizați prima pagina în funcție de conținutul de ansamblu al site-ului.

Tehnic nu este o problemă să optimizezi prima pagină pentru a răspunde la anumite căutări. Am însă convingerea că pentru astfel de căutări este mai bună o pagină tip landing.

Soluția mai bună este să dezvolți homepage-ul în funcție de conținutul site-ului. Dezvoltarea numelui dvs. sau cum se zice al brandului, este o soluție mai sănătoasă. Și verificată. Vă dau un exemplu foarte bun, un site la care mă uitam de la începuturile lui. Este vorba de site-ul Emag. Ar fi putut foarte bine să facă SEO la prima pagină după un keyword. Dar care, căci ei vând o mulțime? Emag folosește această metodă de dezvoltare prin homepage cu deschideri spre și din pagini landing. Știți metoda lor de optimizare, dacă vă abonați sau cumpărați ceva veți primi mereu oferte. Care toate duc la o pagină de deschidere (landing), de unde te întorci înapoi în site. Chiar așa și au meniul din pagina landing, un buton care spune „înapoi în site”!

Prima pagină este despre voi. Dezvoltați-vă brandul

Nimic mai gol de conținut decât să deschizi homepage-ul și să dai de un mesaj de genul: Bine ați venit pe pagina Ixulescu! Din moment ce Google își ia primele informații din titlu, așa cum o bibliotecară îți va identifica o carte după titlul ei, mesajul despre care vorbim este absolut irelevant.

» Cum se compune un titlu de pagină web

De cele mai multe ori oamenii nu știu despre brandul dvs., ei caută produsul sau serviciul pe care-l oferiți. În direcția asta ar trebui să fie optimizarea, a ofertei. Așadar, chiar dacă vă rănesc vanitatea, în loc de bine ați venit pe pagina mea, ați putea să începeți prin a informa despre ce este site-ul dvs. Ar trebui să vă informați vizitatorii ce faceți, este prima mișcare în a vă construi un brand.

Sfatul meu este să vă folosiți prima pagină pentru a informa și a dezvolta. Un nume, un serviciu, reputație. Folosiți homepage-ul pentru a explora și a incita la a vă cunoaște.

Încrederea se câștigă începând cu homepage-ul

Oamenii nu mai cumpără orbește, trebuie să le fie câștigată încrederea. Iar asta începe încă din prima pagină. De ce să vă aleagă pe dvs.? Optimizarea exact asta înseamnă, desigur într-un sens mai larg, nu vorbesc acum de cod sursă sau linkuri. Să determini pe cineva să aibă încredere în tine. În firmă, în ceea ce oferi. Or, cum ai putea să-ți câștigi încrederea altfel decât prin a arăta de ce sunt mai bune produsele pe care le vinzi, serviciile pe care le oferi.

Atunci când vă creați prima pagină, de multe ori există tentația de a vă uita la alții. Ia să văd, ei cum fac. Este o idee dar fiți atenți, să nu vă altereze originalitatea. Instinctiv ați putea copia deprinderi ciudate și perimate. Un exemplu din paginile despre noi: „Misiunea noastră este să facem asta!” Ce misiune? Cine dă unei firme o anumită misiune? E plină lumea de misionari. Sau: „Facem din pasiune, dintotdeauna am visat să venim în întâmpinarea…”

Vreau să spun să fiți atenți la formulările sforăitoare. Nu veți câștiga mai multă încredere. Deci:

  • Spuneți de ce sunt mai bune serviciile dvs.
  • Dați exemple verificabile cu clienți sau situații care v-au scos în evidență.
  • Insistați pe punctele tari ale ofertei.

Optimizarea site-ului începe cu machetarea primei pagini

Desigur că ideea de machetare s-ar putea să vă mire sau să vă provoace zâmbetul. Dar felul în care se captează atenția este esențial. Cum convingeți vizitatorul că a ajuns unde trebuie? Cum îi câștigați încrederea? Dacă acceptați ideile din paragrafele de mai sus, prin machetare. Adică să vadă din prima această informație. Să-l atragă, să-l incite, să-l facă să acționeze. Respectiv ceea ce în marketing se numește „call to action”! Puneți un CTA chiar sub privirea vizitatorului.

Optimizarea homepage-ului înseamnă să alegeți titluri bune și care ies în evidență.

Machetarea are principii jurnalistice. Chiar dacă presa a trecut în online, ideea că „titlul vinde ziarul” nu a dispărut. Profitați de aceste principii și puneți titluri atractive, nu mincinoase. Titluri care informează, nu care duc la aiureli. Începeți cu ce este mai important în site-ul dvs. și care dă o soluție nu ceva ce aburește.

Folosiți deschiderile spre paginile obiectiv

O deschidere vine din presa clasică. Se folosește și în online. Adică o imagine și un text care împreună provoacă vizitatorul dvs să afle mai multe. Să apese pe link și să-l informați. Despre avantajele colaborării cu dvs., de exemplu. Dacă în presa obișnuită aveam „citește pe larg în paginax…” în site-ul dvs va fi „află despre…”

Optimizarea primei pagini a site-ului dvs înseamnă să dirijați cititorii acolo unde trebuie. Unde vor afla despre ceea ce este mai important. Ca să reușiți să vă construiți (sau să vă păstrați) un brand, va trebui să fiți riguroși. Machetarea este soluția permanentă. Nu vă abateți, fiți mereu constant. Site-ul dvs nu este magazinul Auchan unde schimbă mereu rafturile ca să vă facă să căutați și să vedeți și alte produse.

Site-ul dvs este doar despre brandul pe care-l construiți. Este ca un soare care-și trimite razele, adică linkurile, spre paginile dvs obiectiv.

» Articolul de blog și rețeta succesului. Ponturi pentru articole bune

» Trafic organic vs Google Ads

» Optimizare SEO. Etape, mod de lucru, măsurare, trafic organic

» What is a landing page?

About Matei Bitea 157 Articles
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...